dilluns, 21 de setembre de 2009

L'home manuscrit


Ha estat una gran descoberta, sí senyor (i ja tremolo...ja porto massa llibres seguits que m'estan agradant. Això s'acabarà tard o d'hora...).

És un llibre per llegir tranquil·lament, per anar avançant a mida que prens consciència dels missatges que els personatges et van transmetent. De fet, jo que sóc de les de llegir durant els temps morts, he preferit dedicar-li a aquest text estones llargues perquè em feia ràbia haver de deixar-lo a mitges.

Parla de l'oblit, i del fet que tant sí com no, tots caurem en aquest pou. Tot i que llegit així, sembla que això que sigui dilluns al matí m'hagi enfonsat, no he tingut la sensació en cap moment d'estar-me llegint un drama existencial. La trama és àgil i original i el llibre passa molt bé.

També parla del passat, de la insatisfacció del passat, de què fariem si tinguéssim una segona oportunitat.

A més, és dels d'apuntar frases, d'aquells que llegeixes alguna cosa i dius "Osti, tu, això és una veritat com un temple!".

Resumint, i en la meva tònica de no explicar gaire coses del llibre (que no sé a vosaltres, però a mi em fa una ràbia...!) que no diré que recomano a tothom aquest llibre - és un pèl especial: els que busqueu molt de ritme i que les coses casin des d'un bon principi, no cal ni que seguiu llegint - però sí que passarà a la meva llista de llibres preferits. M'ha agradat molt.

El llibre és:

Baixauli, Manuel. L'home manuscrit. Barcelona, Proa, 2009. 209 p. ISBN 978-84-8437-975-1.

3 comentaris:

  1. Uau! Tothom parla meravelles d'aquest llibre!
    L'hauré de llegir.
    Gràcies per la recomanació!

    Joan.

    ResponElimina
  2. Ai, Joan, a veure si ara que tothom te n'ha parlat tan bé, no estarà a l'altura! Que això també passa...Ja em diràs que et sembla, si al final et decideixes!

    ResponElimina
  3. Vinc de part de les "Llegeixes o què?", que ho sàpigues...

    En vaig fer la ressenya fa un temps...
    http://malerudeveuret.blogspot.com/2008/09/de-lectura-46-lhome-dibuixat-de-manuel.html

    Ens llegim!

    ResponElimina