dimecres, 28 d’octubre de 2009

La llista: La mujer del viajero en el tiempo.


La mujer del viajero en el tiempo

Aquest va ser un llibre d'aquells que, més que triar-lo, et tria a tu. M'encanta la portada i em va enganxar des del principi. El títol podria fer-te arrugar el nas però realment va molt més enllà de l'anècdota que pot representar el fet de viatjar en el temps. I a més, sempre m'han sorprès els llibres que em fan plorar: no perquè sigui gaire difícil fer-me plorar, sinó per la força amb què has hagut d'entrar en un argument per aconseguir que t'atrapi tan fort.


El vaig llegir fa uns anys (tres? quatre?...ara que escric el blog mai més tornaré a tenir aquest dubte!) i va ser una sorpresa per a mi, quan vaig entrar a la xarxa del Facebook temps després i vaig descobrir que hi havia un grup que demanava que l' Audrey Niffenegger, que és pintora, deixés de pintar i es dediqués a escriure més llibres. Preparant-vos aquest post, he vist que ja es pot adquirir la versió anglesa de la seva segona novel·la. Espero poder-la gaudir aquí ben aviat!

El fet és que, quan vaig tancar l'última pàgina d'aquest llibre vaig tenir aquella sensació de quedar-te buida, de pensar que ja no podria tornar a trobar un llibre que t'arribi tant com aquest. És una prosa, que tot i que l'estructura, incialment, es pot fer complicada d'entendre, t'atrapa i que està ple de poesia. Em va encantar.

Fa uns mesos, vaig llegir que se n'estava preparant una película i, mira, em va saber greu. No crec que la vegi, igual que no he vist - ni crec que vegi - les Millenium, però independentment d'això, em sap greu que es faci una pel·lícula i que, així, molta gent es perdi la lectura d'un llibre que jo vaig trobar tan maco. No ho dic per cap desig de fer apologia de la lectura (cadascú tria amb què inverteix el seu temps lliure); més aviat és un sentiment de pensar que uns dies que jo vaig passar tan de gust, submergida en les aventures dels personatges, imaginant-me'ls, es veurà reflectit en dues hores de pel·lícula que crec que serà molt difícil que tingui l'essència de l'escrit (potser, en el fons, el que em passa és que em fa ràbia compartir-lo amb tanta gent...?).

El llibre és:

Niffenegger, Audrey. La mujer del viajero en el tiempo. Tr. Sílvia Alemany. Barcelona, Debolsillo, 2006. 608 p. ISBN 978-84-8346-047-4.






4 comentaris:

  1. No la coneixia aquesta "no escriptora". A mi m'agrada veure les pel·lçicules dels llibres que llegeixo; tot i que amb aquest ordre.
    També és cert que sovint m'enfado perquè ni els personantges ni els llocs són com haurien de ser !;)

    ResponElimina
  2. Sí, a mí també em passa...vaig tenir una decepció taaan gran amb "El Perfum" per exemple!

    ResponElimina
  3. queda anotat, no el coneixia.
    No suporto veure una peli basada en un llibre que m'ha agradat. Tinc la sensació de que em roben la història, la meva història, la que m'he fet jo llegint lentament, pàgina darrera pàgina.

    La meva gran decepció va ser amb "la casa de los espiritus".

    ResponElimina
  4. A veure si t'agrada...I si no, no m'ho diguis, que em fa molta pena! Jajajaja.

    ResponElimina