dimarts, 27 d’octubre de 2009

La llista

Aquests dies, llegint per casa vostra (i també per alguns comentaris a casa meva), he estat pensant en això dels bons llibres, la bona literatura (amb tota la cursiva del món i totes les cometes possibles). En la meva mena de reglament sobre com i per què llegeixo, hi ha punts que podrien estar relacionats amb tota aquesta història de la bona literatura, la literatura de veritat i els bons llibres (amb tota la cursiva del món i totes les cometes possibles). I si em poso a pensar, trobo que puc dir-vos llibres que m'han tingut asseguda, caient-me de son, però lligada a les pàgines sense poder parar de llegir. O al tren, en hora punta, però molt, molt, molt lluny.

Però no sé sí són BONS LLIBRES. Per a mí, els meus bons llibres, els que passen a la llista "La llista dels llibres bons segons el meu criteri" (a partir d'ara, "La llista") son aquests: els que te'ls acabes i et sap greu haver-te'ls llegit perquè ja no pots gaudir-los. Aquells que veus en mans d'algú al tren/metro i t'entren ganes de preguntar-li "Per on vas? Què està passant?". Aquells que - no sé si a vosaltres us passa- us sap greu quan algú us diu que no li han agradat.

I he pensat, saps què? Que els vaig a compartir, a veure si coincidim (no provaré d'ordenar-los en cap ordre concret, perquè cada un té les seves coses que el fan especial i potser no té sentit comparar-los). Així que, cada setmana, us presentaré un dels llibres que formen "La llista". I a veure en quants coincidim...Què, us hi apunteu?

Doncs m'hi poso...

Foto: De chotda, via Flickr.




2 comentaris:

  1. Estaré pendent de la teva llista :-))

    Sí que sap greu quan un llibre que t'ha agradat molt algú el llegeix i diu que no li ha agradat :-)

    ResponElimina
  2. tinc curiositat per coneixer la teva "llista", n'estaré pendent. Els meus prefes els tinc etiquetats com a "joia de la corona"

    ResponElimina