dimecres, 7 d’octubre de 2009

Les filles del fred


He tingut una sensació molt rara mentre llegia aquest llibre; la de "sí, d'acord però i què?"...No li diré indiferència, perquè tampoc és això, però no m'ha fet ni fred ni calor (vaja, resultarà que sí que és indiferència...).

He de reconèixer que el lligam entre les trames està ben trobat però no li he trobat aquella guspireta que et manté pendent. He deixat que m'ho masteguessin tot, sense ni fer travesses sobre l'assassí (un típic de les lectures d'aquest gènere, no?).

En canvi, el final m'ha fet pensar...ostres, potser me'l llegiria el proper. Però ha estat un miratge momentani. Crec que ja tinc una llista prou pobladeta com per anar-hi afegint llibres que-ni-fred-ni-calor a la babalà.

A més, ha passat que hi he trobat força errors gramaticals (expressions estranyes en català...el meu inexistent coneixement del suec no em permet aventurar si són o no traduccions literals) i errors d'impremta. Sempre que penso en apuntar els errors per fer-los arribar a l'editorial, ja porto un munt de pàgines i, per tant, un munt d'errors i ja em fa mandra tornar enrere a buscar-los per recopilar-los. Espero agafar aquest hàbit.

Res, una novela d'assassinats, d'aquelles que mentre les llegeixes tens l'impressió d'estar fullejant un catàleg d'Ikea ple de noms i cognoms impronunciables, que pel que em prometia a les primeres pàgines, m'ha decebut una miqueta.

El llibre és:

Läckberg, Camilla. Les filles del fred. Barcelona. Amsterdam llibres, 2009. 480 p. ISBN 978-84-936879-6-0

1 comentari: