diumenge, 18 d’octubre de 2009

Ojos de agua


Unes vacancetes d'una setmana a Lanzarote (per favor, quin fred que fa de cop i volta a Barcelona...ahir a aquestes hores, jo corria en bikini vora la platja...) han donat per llegir-me aquesta novel·leta de detectius, que mira, m'ha tingut entretinguda i no m'ha tret pas les ganes de llegir-ne alguna altra d'aquest autor.
Es llegeix d'una tirada, i el final - que a mi m'ha semblat ben lligat- m'ha sorprès, que ja és molt més del que puc dir d'altres novel·les similars.

Ambientada a la Galicia natal de l'autor, les descripcions del paisatge, del clima i del menjar esdevenen un personatge més de la novela, que nou cau en els tòpics del policia llest que tot ho capta a la primera a partir de qualsevol indici agafat amb pinces.
La parella protagonista m'ha fet riure en algun moment (el company del protagonista em sembla molt prometedor...he rigut de gust amb segons quines escenes) i tot i que de vegades he tingut la sensació que als personatges els falta una mica de sang, hi he trobat reflectit el caràcter gallec que veig en alguns gallecs que conec.






El llibre és:

Villar, Domingo. Ojos de agua. Madrid. Siruela, 2006.187 p. ISBN 978-84-7844-048-1.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada