dissabte, 12 de desembre de 2009

La societat literària i de pastís de pela de patata de Guernsey


Quan escric, m'agrada que sigui el personatge qui parla en primera persona. Això, que fa relativament poc que he descobert en comparació amb el temps que fa que gaudeixo d'escriure, és una cosa que sense adornar-me'n sempre tendia a fer: oblidar qui sóc jo i posar les meves mans al servei d'algú altre - de vegades inexistent enlloc més que al meu cap - per tal que expliqui allò que li vingui de gust.

No és d'estranyar, doncs, que amb la lectura de "La Societat..." m'ho hagi passat tan bé: un recull de cartes entre diverses persones que expliquen el que viuen en una època de post-guerra. i ho fan amb sentit de l'humor, que és una altra de les coses que m'enamora de les persones i que m'agrada fer servir quan escric.
Els personatges se m'han fet macos i volia anar avançant per conèixer més de la estranya història de "La Societat...", tot i que, a poc a poc, te n'adones que "La Societat..." no és més que una excusa, que el que de veritat absorbeixes en la lectura son les històries de cadascún dels personatges de Guernsey.
He trobat, com a petit defecte, que potser la bondat irrefrenable d'alguns personatges se'm fa una mica enfarfagadora. Que fa ràbia, vamos. A canvi, m'ha encantat el personatge de la Juliette, aquesta txispa, aquest humor que té, m'han entrat de ganes de que existís de debó i anar a prendre alguna cosa un vespre! Ha estat, d'una banda, un d'aquells llibres que em treuen un somriure idiota un cop me l'he acabat i que, espero no ser la única, m'ha deixat amb ganes d'arribar-me a Guernsey... i per l'altra, una lectura molt amena i rapideta i, a més, el seu format de carta, permet que si tens estonetes petites per llegir no hagis de deixar capítols a mitges (que no sé a vosaltres, però a mi sempre em fa molta ràbia).

Com a tonteria afegida us diré que m'encanta la portada i aquest títol tan poc "vendible" que té (m'ha passat, aquests darrers dies, de dir-lo i rebre mirades de "Quines coses més rares que tens....").

El llibre és:

Shaffer, Mary Ann; Barrows, Annie. La societat literària i de pastís de pela de patata de Guernsey. Tr. Marta Vilella. Barcelona, Amsterdam, 2009. 248 p. ISBN 978-84-936603-8-3.

2 comentaris:

  1. A mi em va encantar, també i fins i tot aquest estiu al Mont Saint Michel hi havia ferries que hi anaven i m'entraven ganes d'anar-hi

    ResponElimina
  2. M'ha semblat que "84 Charing Cross Road" li té un aire a "La Societat...". No me l'he llegit, encara però...

    ResponElimina