dimarts, 2 de març de 2010

Espiral

Feia més d'un mes que no m'acabava cap llibre: marededéudeleslecturesinacabades!!!

"Espiral" ha estat una lectura agradable. Agradable i sorprenent. Hi vaig arribar empesa per la lectura de "L'home manuscrit" i em conserva les ganes de mantenir en Manel Baixauli a la llista de possibles lectures futures.

Com molts ja sabreu, aquest és un recull de relats curts. I n'hi ha de molt, molt, molt sorprenents. M'ha sobtat (ni per bé ni per mal, només m'ha sorprès) com de present està la mort en totes les històries i n'hi ha hagut algunes que m'han fet pensar "Carai, tu...això sí que no m'ho esperava!".

Envejo la capacitat d'explicar tantes coses en tan poques ratlles...quina habilitat, aquesta!

El llibre és:
Baixauli, Manel. Espiral. Barcelona. Proa, 2000. 128 p. ISBN: 978-84-8256-102-8


 

5 comentaris:

  1. la inacabable (afortunadament) contistica catalana. Tinc interès epr aquest recull

    ResponElimina
  2. Jo també l'he acabat de llegir, i també m'ha sorprés.
    Contes molt bons i, a més, ben diferents del Monzó o el Pàmies, sense menyspreu de cap dels tres.
    Contes profunds, que deixen tocat qui ho llegeix.
    Una nova aventura, després del genial Home manuscrit, dins del que ja va veient-se com un continent ple de misteris: el Continent Baixauli.

    Joan V.

    ResponElimina
  3. Aqueta vegada sí, La. No podia ser tantes lectures inacabades. A mi també m'està constant molt llegir aquests dies, potser és el temps...

    ResponElimina
  4. No em falta gaire per acabar-lo... Si no m'ataca la mandra (cosa que m'acostuma a passar), alguna cosa diré sobre "Espiral". T'aviso.

    I ànims, que el proper també l'acabes! O no!

    Petons,

    SU

    ResponElimina
  5. Un regal inesperat. Com es diu: tants pardals que passen gana i tantes figues que es panseixen. Espiral és la figa que, per sort, hem pogut tastar els pardals que, tot i no passar gana, de tant en tant, podem trobar petits caramels com aquest. Per llepar-hi la figa. Quina llengua que tens, pardal!

    ResponElimina