dissabte, 3 d’abril de 2010

El frío modifica la trayectoria de los peces

Que molts dels llibres que m'he llegit, m'han cridat l'atenció des de les prestatgeries de les botigues per les seves tapes i pels seus títols és un fet. "La mecánica del corazón", "La mujer del viajero en el tiempo", "La societat literàtia i de pastís de pela de patata de Guernsey" en són només alguns exemples.
Amb aquest llibre no podia ser diferent: passejava jo sense intenció de res per l'Fnac, amb una amiga, i aquesta edició de butxaca, amb aquest dibuix tan maco a la portada i aquest títol tan llarg em va cridar,  i gairebé diria que li van sortir cames i soleta va venir a espetegar damunt de la meva tauleta de nit.
M'ha agradat molt. L'he trobat un llibre dolç, i a més, té una cosa que m'encanta i és que el títol tingui per a mi una lògica coherent amb la història (o millor, dit que jo la hi trobi). I aquest, quan per fi la història m'ha deixat veure-la, és tan rodonet i tan adient, que el llibre no podria dir-se de cap altra manera. M'han agradat els personatges, la manera com l'autor va teixint la història, que tot sorgeixi a partir d'un fet extraordinari.
Encara no cantaré victòria ni proclamaré que la meva lecturina ha tornat als seus índexs normals, però si realment algú necessita reconciliar-se amb el plaer de llegir, no està gens malament fer-ho amb un llibre com aquest. Crec que entra a formar part de "La Llista".

El llibre és: Szalowski, Pierre. El frío modifica la trayectoria de los peces. Tr. Esther Andrés Gromaches. Barcelona. De bolsillo, 2010. 211 p. ISBN 978-84-9908-127-4.

2 comentaris:

  1. No sé que ha passat però el meu anterior comentari no ha sortit.

    A mi també em va agradar aquest llibre, el vam comprar per sant Jordi perquè la Fe de L'Esposada me'l va recomenar i em va agradar molt

    ResponElimina
  2. Jo m'ho he passat molt bé, la veritat...és molt dolcet...

    ResponElimina