dimarts, 13 d’abril de 2010

La llista: Los renglones torcidos de Dios

Ho sé: és un llibre que ni pel títol, ni pel nom de l'autor (Torcuato Luca de Tena) ni per la coberta (que no la recordo massa bé perquè no era meu i no el tinc) no m'hagués cridat l'atenció i suposo que potser a molts de vosaltres tampoc.
Poseu-vos en situació: jo encara vivia amb els meus pares i era una nit d'aquelles que em fa tanta ràbia perquè em queden poques pàgines per acabar-me el llibre i no en tinc cap de preparat per quan acabi. Total, que a casa meva mai no hi havia hagut molts més llibres que els meus, perquè ni al meu pare ni a la meva mare els agrada massa llegir. I estava jo rondant les prestatgeries i mirant lloms de llibres que no em cridaven gaire l'atenció. Ma mare em va dir "A mí aquest em va agradar...prova a veure què". Jo vaig agafar-lo com qui agafa una mena d'objecte contaminat, amb dos dits, i li vaig dir "Això et va agradar? Vols dir?" Però les mares tenen alguna cosa (bé, si més no la meva ho té) que mira...et diu que "sí, que sí" i vaig pensar "Mira, el començo i demà ja me'n buscaré un altre".
Vaig tornar a la meva habitació amb el llibre, em vaig ficar al llit, el vaig començar...i no el vaig deixar fins que me'l vaig haver acabat. Quan vaig sortir de l'habitació eren les 7 del matí i vaig pensar que ja no calia posar-me a dormir...És d'aquells llibres que vas avançant amb avidesa, esperant que t'expliquin, que t'aclareixin, que d'alguna manera a tu et quedi la certesa del que has llegit, del que has entès, del que passa pel cap dels protagonistes i pel de l'escriptor. Però ningú no diu que el que tu entenguis sigui el que entenguin els demés ni el que realment passi a la història.
Em va agradar molt. Molt, molt. I des d'aleshores està a la meva Llista.

4 comentaris:

  1. es bonissim aquet llibre, a mi també em va agradar moltissim...Que intel.ligencia la d´aquesta dona personatge i que dolenta la enfermetat..

    abraçada, m´agrada el teu blog

    ResponElimina
  2. No ets la primera a qui sento parlar bé d'aquest llibre, i per tant, no m'estranya tant ni el títol ni l'autor. On treballava abans va passar de mà en mà, però mai vaig deixar que caigués a les meves, jo ja tenia la meva pròpia llista. Però és una recomanació a tenir en compte, si el sento anomenar tantes vegades, per alguna cosa serà no?

    ResponElimina
  3. Anònim; Gràcies!

    XeXu: La veritat és que jo n'he sentit a parlar a bastanta gent, la veritat...Res, sempre va bé tenir cosetes a la llista de "per si de cas".

    ResponElimina
  4. A mi també em va agradar molt aquest llibre. Una història molt intrigant...
    Amb el teu permís, m'agrada el teu blog, me l'agregaré.

    ResponElimina