dilluns, 17 de maig de 2010

Junts i prou

Hi ha vegades que penso que no sé com, en moments determinats, acabes trobant just el llibre que et feia falta. O, millor, que els llibres et troben.
De totes maneres, la Laura racional sempre m'acaba dient que no digui tonteries i que, simplement, sempre ens prenem les coses de la manera que més ens interessa en cada moment.
Doncs a mí, ara, m'interessava llegir una historieta ensucrada. I amb aquest llibre de l'Anna Gavalda és just el que tingut. Sé que si me l'hagués llegit en un altre moment, m'hagués pogut arribar a enfarfegar tanta bondat, tant d'amor, tanta marginalitat i incomprensió...però ara, mira, m'ha entrat la mar de bé.
Havia sentit a parlar molt de l'Anna Gavalda però mai havia tingut cap llibre seu a les mans. Aquest em va arribar per Sant Jordi i, un cop m'hi vaig posar, el vaig devorar.
És fàcil de llegir, els personatges m'han caigut simpàtics - amb algunes incongruències...pels que us l'hagiu llegit, em sembla brutal el canvi de la fosca personalitat de la Camille, al principi, i la vida que de cop i volta desprèn...no sé si era intencionat, però a mi m'ha semblat forçat - i me l'he imaginat fàcilment plasmat en una bonica pel·lícula al més pur estil Amélie.

El llibre és: Gavalda, Anna. Junts i prou. Tr. Xavier Garcia Muniesa i Xavier Solé. Barcelona. LaButxaca, 2009. 416 p. ISBN 978-84-92549-77-1.

3 comentaris:

  1. coincideixo amb tu. Personatges una mica agafats pels pèls i final ensucrat ensucrat, però... es deixa llegir molt bé. A mi emm va agradar molt la idea de tribu que un es fa i que fa de familia en els moment més inesperats i de més necessitat. Això si, altres coses de la Gavalda no aguanten tan bé l'excés d'ensucrament i la incongruencia dels personatges

    ResponElimina
  2. viu i llegeix: Jo tb la trobo genial aquesta idea de familia feta a mida... :-)

    ResponElimina
  3. Han tret la peli, i la prota es la Audrey Tautou, la que va fer Amélie :) i retransmet bastant el llibre.

    Si trobes la traducció del llibre Je l'aimais, crec que tb t'agradarà!

    A la meva llista ara hi tinc, la consolante, es el seu ultim llibre... a veure que tal !

    Jamba ;)

    ResponElimina