diumenge, 11 de juliol de 2010

Sota la pell

Bé, crec que ja puc donar per encetada, oficialment, la temporada d'estiu: ja he fet la primera marca de bikini - de fet, us escric amb pinta de "guiri" de Lloret, vermell dolorós sobre pell blanca lletosa - i ja he començat amb les novel·les d'assassinats, lleugeretes de passar.

Vaig llegir sobre "Sota la pell" a un catàleg de novetats d'Edicions 62 que ens arriba a la feina regularment i em va cridar l'atenció perquè deia que estava basat en el cas, que encara no s'ha tancat, d'una noia morta que havia aparegut l'any 2005 morta amb un tatuatge peculiar.

Sovint, llegint les notícies, a mi se'm passa pel cap que n'hi ha algunes que dónen com per escriure un llibre; són inspiradores ( a més de tràgiques o curioses o esperançadores -  desgraciadament, d'aquestes, poques).

Passa molt ràpid, aquesta novel·la. De fet, tot i que no m'ha desagradat, jo m'he quedat amb la sensació d'haver llegit una primera versió, com un esquelet, d'una novel·la a la qual se'n podria treure més suc. Crec que a nivell de personatges, principals i secundaris, en podriem saber molt més.Si més no, jo m'he quedat amb ganes de saber-ne més coses. Que no sé si és bo o dolent...

A més hi ha el tema que, digueu-me il·lusa perquè en sóc bastant, tot aquest submón de màfies de l'Europa de l'Est, les prostitutes de carretera, els matons de pa sucat amb oli i sobretot, sobretot, els "protes" agosarats que acaben reben un sac d'hòsties per ficar el nas allà on ningú amb dos dits de seny el posaria, a mí...què voleu que us digui, no hi acabo d'entrar.

Total, que tampoc caldria afegir-la a cap llista de pendents si la teniu sobresaturada. Si necessiteu alguna cosa facileta que requereixi poca concentració, doncs no està malament. A mi m'ha servit per desconnectar després de Tota una vida. Però potser, ara que ja sé què hi ha, em posaria amb una altra cosa.



El llibre és: Sota la pell. Capdevila, Llorenç. Barcelona . Proa, 2010. 200 p. ISBN 978-84-8256-932-1.

4 comentaris:

  1. Que tindrà l'estiu que sembla que porta amb ells els crims i els assassinats. Deu ser les ganes de matar que entren pel sol que fa? No sé. Llegint la teva crítica, em sembla que de moment no el tindré en compte, que ja en tinc una col·lecció d'assassinats per llegir aquest estiu. A veure si arriba ja la tardor, i ens calmem una mica...

    ResponElimina
  2. Et recomano "La princesa de gel".Potser et farà passar la calor i tot^-^.

    ResponElimina
  3. XeXu: Serà la calor, que ens estova els cervellets i coses massa denses costen de passar... :)

    maria: Ostres...em vaig llegir "Les filles del fred" i mira que em va decebre una mica. Te l'has llegit? Diries que és millor o per l'estil?

    ResponElimina
  4. Al principi m'ha cridat l'atenció, però després de llegir tota la ressenya me'l guardo per quan no sàpiga què llegir. De moment tinc una pila enorme de pendents!

    ResponElimina