dimecres, 10 de novembre de 2010

Sé lo que estás pensando

Partim de la base que m'agrada la sang i el fetge. Sí? Sí.
Partim de la base que com més brutal, més retorçat, més sàdic, més sang i més assassinats hi ha, millor m'ho passo. Sí? Sí. (Ara que m'ho rellegeixo, em faig una mica de por. Amb tot això dit, us podeu creure que fa més de 10 anys que no veig una pel·lícula de por? Que no dormo si en veig alguna? Sembla mentida...)
Partim de la base que sóc dèbil, que les cobertes dels llibres em diuen sovint moltes coses. De vegades equivocades, no diré que no. Una bona coberta, òbviament, no és més que una bona coberta.

Molt bé, amb tot això, crec que us he deixat prou a prop de la situació inicial en què, com a lectora, veig aquest llibre, les mans em demanen toquetejar-lo i acabo per comprar-lo.

Les primeres 300 pàgines em van enganxar. Vaig avançar i avançar sense parar. El personatge principal m'agrada, amb aquest punt que tenen la majoria de saber-ho tot, de lligar caps d'una manera increíblement casual, un pèl turmentat, en un matrimoni que té les seves coses...un patró que no és nou, d'acord. Però m'hi vaig trobar.

I de cop i volta, quan comencen a aclarir-ho tot plegat jo penso "I què més??!!!!". I, per un moment, em cau l'ànima als peus. Una mica. No prou com per deixar-lo de llegir però...vaja, que no m'ho empasso. Una pena.

Cert és que a les darreres pàgines, em vaig tornar a enganxar. Diria que he arribat a tensionar-me i tot per l'escena. Però m'he quedat una mica a mitges amb la resolució de tot plegat.
En resum diré que m'ha agradat. Té algun punt que m'ha quedat un pèl fluix, però bé, és entretingut.

Com sempre, tot depèn del què s'estigui buscant en el moment que el llegeixes.

El llibre és: "Sé lo que estás pensando". Verdon, John. Tr. Javier Guerrero. Barcelona, 2010. Roca Editorial. 430 pàgines. ISBN 978-84-9918-136-3 

3 comentaris:

  1. Mmm... ara m'has deixat una mica així. Amb aquest llibre em passava com a tu, la portada m'atreia, i l'argument semblava molt interessant. Però ara no m'ho deixes massa clar. No sé què faré, ho hauré de valorar. Com que en tinc molts per llegir, m'esperaré a veure si llegeixo alguna altra opinió.

    ResponElimina
  2. Si en xeXu es decideix , m'espero a tenir una segona opinió. però el teu post havia començat genial!

    ResponElimina
  3. No m'agrada massa tot això de "sang i fetge", però si enganxa potser val la pena. Ara per ara, però, busco altres coses. Ens llegim!

    ResponElimina