dimarts, 14 de desembre de 2010

L'estrella del diable

Amb diferència, el llibre de Harry Hole que més m'ha agradat. La pega: que per passar-m'ho realment bé com m'ho he passat amb aquest, he hagut de llegir-me abans aquest i aquest.

És cert que el primer va ser una cosa ben estranya i no em va agradar gaire però la trama quedava oberta i em vaig quedar amb ganes de saber més (que entenc que té mèrit, quan t'has passat tota la lectura sense entendre ni un borrall del que estava passant, i més si, com jo, quan el llibre no m'entra el deixo estar). Misteris de les meves incoherències.

Contra tot pronòstic, vaig llegir el segon i la cosa va anar millor. Res espectacular, però bé. I seguia deixant un tros de trama obert, un tema que tinc ganes de veure solucionat. El Harry ha arribat a caure'm bé, m'agrada. No l'entenc sempre, però m'agrada.

I al final, caic al tercer i no sé per què ja no em sorprèn. I m'atrapa (aquest sí) del tot. Té tot el que m'agrada: moments de cites per apuntar a la llibreta, de posar-se les mans al cap davant el gir que sembla que prendrà el tema, de sentir-se súper llest quan dedueixes tu solet què ha passat (tot i que he de dir que jo no he acabat d'encertar-la); té dolents dolentíssims i bons que tenen els seus moments. Una mica de tot.

I tot lliga. I tot - sembla - s'acaba.

És un llibre que m'hagués agradat pogut enganxar a l'estiu, per allò de que hi puc dedicar estones més llargues, però com us deia abans, m'ho he passat pipa.

El llibre és: "L'estrella del diable". Nesbo, Jo. Tr. Laia Font i Mateu. Barcelona, 2010. Proa. 456 pàgines. ISBN 978-84-8256-944-4 

3 comentaris:

  1. Per treure la gana recomano tastar La Maternitat d’Elna d’Assumpta Montellà.
    Tracta sobre l’exili republicà a França i la vergonyosa actuació d’aquesta.... sentiments a flor de pell i entranyes remogudes son una bona recepta per aquestes festes... estimar molt i menjar només el necessari.

    Sona estrany però llegir no em fa lliure, es quan soc lliure que llegeixo.

    Pep

    ResponElimina
  2. Em generava curiositat aquest llibre, i ja veig que està bé, però és molta feina fins a poder gaudir-lo, no?

    ResponElimina
  3. He vist aquesta autora ( és autora,oi?) ressenyada moltes vegades però no m'acaba de cridar l'atenció

    ResponElimina