dimarts, 11 de gener de 2011

Lo que vendría a ser la historia de España

"És un regal. I n'has de parlar al blog, eh? I posar l'ISBN i tot, així, com amb la resta de llibres"

Si us sóc sincera, no m'hagués llegit aquest llibre si no fos perquè:
a) Me'l van regalar.
b) Hi vaig donar un cop d'ull i les primeres pàgines on vaig caure (el fals Facebook d'en Franco) em van fer molta gràcia.
c) Em vaig comprometre a llegir-lo i a escriure'n al blog.

El llibre parla, en minicapítols ordenats alfabèticament, de diversos episodis, personatges i maneres de fer que han marcat la història d'Espanya i els espanyols. Alguns d'aquests minicapítols estan complementats per les opinions dels humoristes Andreu Buenafuente, Jose CorbachoJordi Évole i Berto Romero. Tot amanit amb il·lustracions ben xules, unes dosis d'imaginació brutals i molt, moltíssim humor. Que no és d'estranyar venint d'on ve el llibre, ja ho sé.

És molt fàcil de  llegir, ideal si l'agafes a estones curtes (trens, metros, busos) i, tot i que això del sentit de l'humor és tan personal i que jo sóc de riure fàcil, he trobat que hi havia capítols tronxants ( especialment, l'opinió del Berto Romero sobre el surrealisme de Buñuel i Dalí; la justificació que es fa al llibre de per què s'haurien d'expulsar els mims d'Espanya, quan parla dels diversos moviments d'expulsió que Espanya ha protagonitzat; el capítol sobre el 23F i la proposta que sobre aquest esdeveniment en fa en Jordi Évole. Aquest comentari del Jordi Évole és el millor de tot el llibre, per a mi. Vaig riure moltíssim; la vida de Jaume I i del Rei Joan Carles I; i, finalment, el capítol sobre Diego Velázquez).

Total, que en resum, és un llibre que m'ha fet passar bones estones i que aquells de vosaltres que sou capaços de llegir varies coses alhora (que no és el meu cas) podríeu gaudir tranquil·lament mentre llegiu altres llibres. Que a mi em costen els llibres que no tenen un fil però reconec que he rigut molt.

El llibre és: Lo que vendría a ser la historia de España (según Buenafuente y el Terrat). El Terrat de produccions. Planeta, 2010. 276 p. ISBN 978-84-08-09461-6.


2 comentaris:

  1. Bé, ara crec que em decidiré a llegir-lo ;)

    ResponElimina
  2. Jo tambè l'estic llegint i m'ho estic passant bé.
    Bon dijous!!!

    ResponElimina