diumenge, 24 d’abril de 2011

Normalment, sóc bona gent

Autopista, sol de cara. Condueixo de tornada de la platja, amb caloreta, sense gaire cotxes, acabo de dinar una fideuà (de la que porto la part que no he estat capaç d'acabar-me a la bossa, ja sabeu què soparé).
Conduir una estona llarga (si és per autopista, millor) sempre et dóna aquella estona d'encefalograma pla que et permet deixar que el cervell se'n vagi cap allà on vulgui. Jo explorava el centre dels meus pensaments profunds ("Laura, t'has apretat massa la cua, quin mal de cap!" , " Se m'han acabat els cotons rodons i no vaig pensar ahir en comprar-ne...avui està tot tancat i demà és festa, vaja", "Aquest noi de Coldplay és dels cantants més peixbullits que hi ha. Em fa entrar son" o fins i tot, en moments de gran profunditat "Crec que em compraré aquell vestidet verd tan mono que vaig veure l'altre dia." Si no estic gaire profunda, canto) quan veig que al carril central, un cotxe groc que perfectament podria estar aparcat, amb les portes obertes i la ràdio al màxim, al pàrquing de qualsevol discoteca de polígon, acollint al seu interior un sorollós grupet de nois de noies amb gots de plàstic, tops de plàstic (elles, en condicions normals, però no és descartable cap opció) i ampolles (aquestes de vidre) d'alcohol i begudes refrescants, comença a fer una sèrie de maniobres estranyes, no només perquè no les assenyala amb cap dels intermitents que segur que el seu "buga" té disponibles (jo crec que tots els cotxes surten de fàbrica amb els  intermitents. Són els conductors els que no sempre tenen tot el que haurien de tenir de fàbrica) si no perquè no venen a ser ben bé desplaçaments ni cap a un carril ni cap a l'altre. Són, més aviat, unes esses.
Aixeco el peu per si de cas i evito posar-me al seu costat, digueu-me poruga. I el segueixo vigilant. Sembla que s'anima i apreta amb ganes l'accelerador (no hi entenc gens en aerodinàmica, però tenint en compte que bufa ventet, i aquests alerons enormes que té el cotxe, tampoc descarto que el que intenti sigui enlairar-se i arribar volant on sigui que vagi) i, de cop i volta, fa un cop de volant molt brusc i se'n va en diagonal cap al carril de la dreta. Se'l passa, va a parar al voral i segueix circulant per allà uns metres. Passen uns segons i hi torna: cop de gas, cop de volant i es planta al carril de l'esquerra. Ara, però, una mica més i s'estimba contra un cotxe petit que circulava pel carril del centre. Sento un claxon (que traduït al català segurament vindria a ser un mecagunlamarequeetvaparirfillde) seguit d'un altre cop de gas que s'emporta el cotxe groc molt endavant, fora de la meva vista.
Creieu-me si us dic que sóc capaç del millor, si m'hi poso. Els bons desitjos poden arribar a sortir de mi d'una manera més o menys natural i trobo la forma, sovint, de posar-los en paraules o traduïr-los a fets o detalls. Però també creieu-me quan us dic que puc arribar a desitjar el pitjor i no sentir-me gens culpable.
Un cotxe groc, estampat a les mitjanes de l'AP7, ell solet, sense cap altre cotxe ni moto implicat, aquell conductor (genèricament, tant me fa que sigui ell o ella) i la seva inconsciència deixant una marca a l'asfalt...Si no fos perquè després segur que es farien retencions perquè la gent s'aturaria a mirar...

3 comentaris:

  1. A vegades costa ser bona gent, quan veus segons què

    ResponElimina
  2. Jo de vegades també em sento mala persona...però és que clar, hi ha humans que et provoquen!! No sé, s'ha de ser com a mínim Ghandi per no sulfurar-se!! Al paredón!!

    ResponElimina
  3. Siguem realistes, quan veus algunes coses, el pensament és aquest. Tots podem fer alguna bestiessa sense voler però si es inconsciencia absoluta que et posa en perill, que saps que abans o després farà mal a algú innocent, abans que passi això l'únic desig possible es que ja es segur que abans o després tindrà un accident, com a mínim que s'estampi tot sol.
    I tots ho hem pensat, i la Mireia no m'ha deixat penjar algun post on deia massa clar el que pensava, tots ho pensem encara que no ho diguem!

    ResponElimina