diumenge, 5 de juny de 2011

A la caza del amor

Fa uns dies, vaig visitar la nova biblioteca de l'Esquerra de l'Eixample. Molt xula, per cert, i gran, i amb llum i finestrals i sofàs...curiosos.
Tot i que sempre dic que m'agrada tenir els llibres que em llegeixo - bàsicament perquè si m'agraden, després em fa ràbia no tenir-los al prestatge - sóc conscient que últimament m'estic desbordant i que l'espai a casa no és infinit. Així que, aprofitant l'avinentesa de la biblioteca, vaig fer l'esforç de treure la llista dels "Vull llegir" i buscar-ne un parell o tres.
Un va ser aquest. I fa ràbia. Perquè:
a) M'ha agradat
b) La coberta és, com totes les de Libros del Asteroide, una monada.
c) Segurament, no serà el darrer que llegeixi de la Nancy Mitford i en tindré d'altres excepte el primer que vaig llegir.
Ràbia.
M'ha fet recordar les Quatre germanes i, en molts passatges, la sèrie Dowton Abbey que ha coincidit que estava veient durant els dies de la lectura.
"A la caza del amor" és la història d'una curiosa família, però especialment d'un dels seus membres, la Linda, de com busca l'amor etern durant tota la seva vida i dels homes en els que, en un moment o altre, creu haver-lo trobat. I tot i que no és una comèdia, he de reconèixer que hi ha hagut passatges que m'han aixecat un somriure:

A pesar de que, exceptuándonos a sus hermanas y a mí, casi todos sus amigos eran hombres, era tal su fama de mujer virtuosa que incluso circulaba la sospecha de que estaba enamorada de su marido. (pàg. 121)
I d'altres que m'han donat calfreds:

(...) es un hombre que va por el mundo sin aferrarse a nadie; las personas no significan nada en su vida . (pàg. 139)
Qui em va recomenar aquest llibre, estava convençuda que m'agradaria i no s'ha equivocat. M'ha agradat i apunto la Nancy Mitford a la llista d'autors que cal repetir. Gràcies Sil!

El llibre és: A la caza del amor. Mitford, Nancy. Trad. Ana Alcaida. Barcelona, 2005. 288 pàgines. ISBN 978-84-9343-150-1.

3 comentaris:

  1. La biblioteca la tinc a 3 carrers de casa, encara serem veins... ;) i jo hi vaig estar fa poc i és xulíssima!!!

    Willy

    ResponElimina
  2. Em va agradar 'Quatre germanes', així que m'apunto aquest per a la llista de pendents. Fa molt bona pinta!

    ResponElimina
  3. No et perdis La bendición de la Mitford i Ni amor en clima frío. Pels que no hàgiu llegit Quatre germanes, ràpid, ràpid!

    ResponElimina