dimarts, 23 d’agost de 2011

Ampliación del campo de batalla

Quan em passen aquestes coses amb les lectures, és quan em dóna per pensar que hi ha alguna cosa a la meva, diguem-ne, "cultura lectora" que no acaba de funcionar.

En el seu moment, no recordo quan (la memòria no és un dels meus forts), vaig llegir Plataforma. I no em va agradar. Tot i així, aquests dies que rondava per casa aquest altre llibre del Houellebecq, i havent acabat el que tenia pendent, vaig atrevir-me a començar-lo.

I m'ha tornat a passar. Culpa meva per insistir, jo, que no sóc precisament la reina de les segones oportunitats. El Houellebecq sempre té bones crítiques i m'agrada com escriu...però no el que explica. Em deixa que no em fa ni fred ni calor i tampoc m'entreté especialment en el procés, així que em quedo amb la sensació que no n'he extret res.

En general, les persones propenses a fer la croqueta arrebossada en la seva misèria, em cansen. Amb els personatges dels llibres em passa igual: que sí, que et sents molt desgraciat, que la vida et sembla un nyap, que ningú no t'entén...Ai, rei. Em canses. M'avorreixes. Em xucles l'energia i em fas mandra.

Tornant al que us deia al principi, quan amb una lectura que se suposa que és tan "bona"- segons aquella mena de puntuació abstracta i desconeguda, que no sabem d'on ha sortit, que avalua els llibres i els autors - jo m'avorreixo soberanament, em dóna per pensar que potser hi ha alguna cosa que no faig bé, amb això de la literatura.

Però després se'm passa.

És impossible fer-ho o no fer-ho bé. Només es tracta de llegir i passar-t'ho bé. Si no, per a mi, no té cap sentit. Com pot ser que de vegades me n'oblidi?

El llibre és: "Ampliación del campo de batalla". Houellebecq, Michel. Tr. Encarna Castejón. Barcelona. Anagrama, 1994. 176 p. ISBN 978-84-339-0883-4.

2 comentaris:

  1. A mi em passa una mica el mateix, no ets l'única...

    ResponElimina
  2. aquest em va deixar exactament la mateixa sensació que a tu. I això de fer la croqueta en la propia misèria, és de matrícula

    ResponElimina