dimarts, 13 de setembre de 2011

Connexions corporals desconegudes

Torno a tenir una guerra declarada a la meva mà. A la dreta, aquesta vegada. Aquesta boleta minúscula que es veu al dit gros, entre la segona i la primera falange, s'ha inflamat. I fa mal. No un mal de "Ooooh! Per favor, quin mal! Aaaaahhhh!".

No.

És més aviat un mal persistent i contiuat que et fa impossible oblidar-lo. "Pensa en mi, pensa en mi, pensa en mi..." així, tot el dia. A més, és la mà dreta, jo sóc dretana, tinc un ordinador al davant tot el dia, escric força... Vaja, que es fa difícil inutilitzar la mà per molt que ho intenti.

Aquest vespre, però, una mica vençuda, he fet servir una canellera (lletja a matar, que no em combina amb el pijama) que immobilitza el dit gros. He pensat, doncs, que si no podia moure la font del dolor, el problema quedava solucionat i que, per tant, podia seguir fent servir el teclat per la meva dosi d'escriptura de la nit.

I sí. El puc fer servir. És un pèl incòmode perquè estic acostumada a escriure amb tots els dits i la canellera no em permet col·locar bé la mà (tot i que també és cert, que això de col·locar-la malament, ho sé fer sola), que no em deixa fer servir el dit gros, queéselquefaigservirperpicarlatecladel'espai, i que m'equivoco molt més del que acostumo, però el puc fer servir.

Però no és de les meves desgràcies dactilars del que us vull parlar: és d'un descobriment que acabo de fer gràcies a la meva invalidesa digital temporal (esperem). Resulta que si no em deixen moure el dit gros quan teclejo, per alguna mena de connexió corporal que no m'explico, la meva llengua surt de la boca a la recerca del meu llavi superior. I quan el troba, es queda allà quieta fins que aturo l'escriptura.

La qual cosa no millora la imatge, ja de per si desconjuntada, que tinc amb la canellera.

I fins aquí, nens i nenes, la classe d'anatomia d'avui. De res.

5 comentaris:

  1. Si em permets, afegire alguna cosa a la teva classe d'anatomia.
    La boleta que veus al polze es normal, es diu os sesamoide. El teu problema es degut a una inflamacio a la politja A1 que esta comprimint el tendo flexor llarg del polze, arribant fins i tot a vegades a produir bloqueig o sensacio de gatell ("trigger thumb", em diem per aqui).
    Pren-te durant una setmana Ibuprofen 600mg cada 8 hores i si no millora visita el traumatoleg i que t'infiltri cortisona a la politja A1.Oli amb un llum!
    Joan

    ResponElimina
  2. Joan: Ostres! Diagnòstic personalitzat via blog. :) Moltes gràcies! (M'encanta el nom de l'os: sesamoide).

    ResponElimina
  3. i la webcam per veure tan bonic espectacle?

    ResponElimina
  4. ojuuuu amb l'Ibuprofen....pot produïr insuficiència renal.....

    ResponElimina
  5. viu i llegeix: Hahahahaha. 3 paraules: Ni. En. Broma.

    Anònim: Carai amb l'ibuprofè. Vigilarem, doncs.

    ResponElimina