dimarts, 10 de gener de 2012

Les correccions

Si em llevés i fos rei, reuniria les Corts per incloure en el codi penal
Que es prohibeixi a la gent 'nar pel món buscant res que no pugui anomenar.
(Manel, "Flor groga")

Si em llevés un matí i fos reina, esborraria de totes les cobertes de tots els llibres del món (dels que ja estan escrits i dels que encara ningú no ha començat), qualsevol frase del tipus "Superèxit mundial", "La nova novel·la de culte", "Imprescindible", i tots els etcèteres similars.

M'ha agradat, però tant com per rendir-hi culte no. Sí, trobo que està ben escrita. Sí, he trobat el seu què a tots els personatges. També m'ha avorrit alguna estona, però en general m'ha agradat...passablement. Vull dir que jo, personalment, no crec que la recordi més que a qualsevol altra.

Començo l'any amb aquella sensació que us he comentat altres vegades de no saber apreciar bé les obres que segons qui, considera grans, bones. A mi m'ha deixat indiferent. Ni he gaudit especialment de la forma d'escriure (que no diré que no m'hagi semblat que està ben escrita, però tampoc una cosa que m'hagi sorprès), ni m'ha deixat cap tipus de missatge, ni sé on em volia portar més enllà de dir-me que la societat d'avui en dia té molta tela , en molts aspectes. Però això ja ho sabem tots, fins i tot sense haver llegit aquest llibre.

Així que no sé què dir-vos. M'ha agradat però trobo que no em porta enlloc. Però jo, que sóc de deixar les novel·les que no m'agraden, no l'he deixada. Tot i que hi estat temptada, sobretot ara al final.

El llibre és: Les correccions. Franzen, Jonathan. Trad. Alexandre Gombau Arnau. La butxaca. Barcelona, 2011. ISBN 978-84-9930-371-0.

5 comentaris:

  1. Jo també odio les etiquetes com "best seller" (aquesta és la q odio més). Perquè a més la tenen llibres boníssims que realment m'han encantat i llibres HORROROSOS i CUTRES.

    ResponElimina
  2. doncs jo ara estic amb LLibertat, del mateix autor. M'ha costat una mica d'arrencar, després m'hi he enganxat, i ja veurem què passa al final... També és dels que duu etiquetes... i no n'hi ha per tant, la veritat.

    ResponElimina
  3. S.N. Totalment d'acord. No em diguis què he de pensar d'un llibre! :)

    viu i llegeix: Trobo que és tan subjectiu catalogar-lo com vés a saber què...

    ResponElimina
  4. Estic a la pàgina 200 de Les correccions. Em costa una mica llegir-lo, tot i que els personatges semblen interessants i complexos. L'he escollit perquè anteriorment havia llegit Llibertat. I aquell sí que em va agradar molt. I sí que em va portar a algun lloc. Aquest, ja dic, em costa més de llegir. I, és veritat, encara no sé on em vol portar. Esperarem 200 pàgines més...

    ResponElimina
  5. Estic molt d'acord. EStà bé (sobretot les històries paral·leles: per què no tornarà a haver petroli, les promeses que es fan des de Lituània als inversors...) però no és per a tant!

    ResponElimina