dilluns, 30 de gener de 2012

Orgullo y prejuicio

Decididament, espero no fer-me analítiques en uns quants dies mesos, perquè els nivells de sucre poden sortir disparats.

No havia llegit res de la Jane Austen i he de dir que m'ha agradat. Deixant de banda el que, d'entrada, sembla que és el tema pur i dur de la història (per curiositat, m'agradaria que algú hagués comptat les vegades que apareix la paraula "matrimoni" en aquest llibre), les anades i vingudes, els "ara no" i els "ara sí", per a mi val molt la pena  pels dos enormes personatges principals, l'Elizabeth Bennet i el Fitzwilliam Darcy. Sobretot en Darcy.

Ara estic en aquell punt en què, acabat el llibre i vista la versió cinematogràfica del 2005 (que bé...sí, però ni fred ni calor), em moro de ganes de llençar-me a la mini sèrie del 1995 on en Darcy és interpretat pel Colin Firth. Que així, d'entrada, sense haver-lo vist i sabent que és impossible que la Jane Austen l'hagués conegut, penso que no hi podria haver millor actor per interpretar aquest paper. Darcy ÉS, segur, en Colin Firth. És de les poques vegades que veig clar que un actor és tal com jo m'havia imaginat el personatge. Clavat.
(I per més endavant deixo, potser, la lectura de "Orgullo y prejuicio y zombies" que tampoc és qüestió d'acabar per embafar-me de tanta versió.)

Llegit en format pdf  i a l'Ipad, que no és pas el lector més adequat (de cap de les maneres) té molt de mèrit que m'hagi agradat tant. Però necessito, del verb voler, una versió maca en paper. En paper de tota la vida, amb les seves cobertes i les seves pàgines.

Com a imatge de la ressenya, ja em permetreu que faci servir el doodle amb què Google va commemorar el 235è aniversari del naixement de la Jane Austen al desembre del 2010, i així ho il·lustro tot plegat amb la mateixa quantitat de sucre amb què començava el post.

El llibre és: "Orgullo y prejuicio". Austen, Jane. (Trieu vosaltres mateixos l'edició...).

3 comentaris:

  1. No he llegit res de Jean Austen però segur que si trio un llibre de moment ho faré amb paper, el de tota la vida amb les seves cobertes i les seves pàgines. :D

    ResponElimina
  2. A mi també em va agradar molt el primer llibre que vaig llegir de Jane Austen. Si no recordo malament també va ser Orgull i Prejudici (després potser en vaig quedar una mica embafada). I la sèrie està molt bé!

    ResponElimina
  3. Va, que perdré la miqueta de crèdit que pugui tenir... aquesta història m'encanta, i això que no l'he llegida. És un d'aquells llibres pendents que em fa por començar de tant que m'han agradat les adaptacions cinematogràfica (amb la Keira Knightley) i televisiva (amb el Colin Firth fent de senyor Darcy, molt millor que el Darcy de la pel·lícula!).

    ResponElimina