dijous, 12 de juliol de 2012

Lectura sense cobertura (i II): Hipnofòbia

La sola idea d'imaginar-me una vida sense dormir m'horroritza. No perquè si no dorms t'acabis morint (que també, no us diré que no) sino perquè dormir m'encanta.

Vist així, doncs, no és d'estranyar que la història d'Hipnofòbia m'inquieti, ja d'entrada. I els tres elements de la coberta, ni us ho explico...amb aquests ullets blancs, fan una angúnia!

Però més enllà del fet de privar de dormir als individus per magnificar un suposat poder, m'ha agradat la manera en que Salvador Macip ens parla de com es pot arribar a manipular al personal en benefici d'uns quants (sonats) a través d'una història amb algun puntet fantàstic. 
Se m'ha fet fàcil llegir-la i de seguida em va enganxar l'argument, tot i que he de confessar que la part de l'escola és, amb diferència, la meva preferida.

Vaig triar llegir-la perquè n'havia llegit bones opinions per la xarxa i perquè, d'entrada, se sortia una mica de la classe de llibres que acostumo a llegir. Mai he llegit ciència-ficció i, tot i que em vaig enganxar a Fringe, pensava que potser llegir una història d'aquesta mena em costaria de seguir. He de dir que Hipnofòbia no suposa un esforç enorme de concentració per a una novata en la literatura de ciència-ficció com jo. De seguida que entres en l'estructura, ja entens de què va la història i no és gens complicada de seguir.

Una lectura vacacional molt gustosa.

Primer capítol i video a la web de Proa.

Nota: Com sóc així i de vegades em patinen les neurones, no vaig caure, senyores i senyors, que el Salvador Macip que apareix a la coberta del llibre, era aquest Salvador Macip (confesso que no acostumo a llegir-me les fitxes dels autors als llibres. Ara que me l'he mirat, he vist la referència al blog i, un cop al blog, m'he trobat la coberta del llibre sota un títol que diu "Els meus llibres", que ha estat una pista definitiva. Aleshores les meves dues neurones han fet sinapsi, pobretes)

El llibre és: "Hipnofòbia". Macip, Salvador. Barcelona, 2012. Proa. 224 pàg. ISBN 978-84-7588-304-5.

3 comentaris:

  1. Moltes gràcies per la crítica. M'alegro que t'hagi agradat. I sí, soc el mateix Salvador Macip... :-)

    ResponElimina
  2. Jo he de confessar que no l'he llegit però potser ho faré...clar q tb adoro dormir...i un món on no es dormi...uf, quin infern!
    De totes maneres, mirant la teva pàgina, La, també t'haig de dir que em vaig avorrir molt amb el camí de sirga (ho sento) i que m'he petat de riure amb el lecturòmetre jajaja

    ResponElimina
  3. Salvador Macip: :)

    S.N.: Doncs no demanis perdó perquè jo estic tenint una lluita aferrissada per no deixar-lo...a veure qui guanya! :)

    ResponElimina