dimecres, 9 de gener de 2013

22/11/63

Llegint aquest llibre, buscava exactament el que he aconseguit: desconnectar de la profunditat de la lectura de la darrera lectura i endinsar-me en una història fàcil de seguir, sense dobles significats i que anés passant.

De l'Stephen King només havia llegit "Misery". Jo tenia setze o disset anys i recordo que moltes nits no podia seguir amb la lectura perquè sentia sorolls per tot arreu i tenia fluixera a les cames només de llegir segons quines parts de la història. No crec que ara, setze anys després, la cosa anés gaire diferent i seguiria passant una por considerable. Ara bé, aquesta novel·la, d'entrada, em proposava un tema entretingut (un viatge en el temps) i vaig decidir entrar en el joc.

Hi ha hagut de tot: els fils argumentals relacionats amb l'acció (atacs i assassinats) els he trobat àgils, divertits i interessants. D'altres, més relacionats amb la història personal d'alguns personatges, se m'han fet feixucs i crec que se'ns hauria pogut explicar el mateix amb dues-centes pàgines menys. Potser la meva falta de coneixements sobre els actors de la trama principal (o la meva nacionalitat. Crec que els nord-americans de segur que entendran molts més missatges que a mi se m'han quedat penjats) ha contribuït a deslluir detalls de la història.

En conjunt, és una novel·la que passa bé i que entreté. Però no passa d'aquí.

El llibre és: 22/11/63. King, Stephen. Trad. Gabriel Dols Gallardo. Plaza & Janés Editores, 2012. 880 p. ISBN 978-84-01352-48-5.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada