dissabte, 2 de febrer de 2013

Algún día este dolor te será útil

Holden Caufield no em va caure bé quan vaig llegir "El vigilant en el camp de sègol". Mira, coses que passen. Com amb la gent "real" els protagnistes de les novel·les i les històries que s'hi expliquen de vegades no t'entren i no hi ha manera.


Algún día este dolor te será útil recorda a la novel·la de J.D. Salinger en el concepte, però crec que són diferents. Personalment, m'ha semblat un llibre rodó, una història de carrer (res de grans drames psicològics, ni grans turments) d'una persona que, en un moment donat de la vida, no té gaire clar cap a on ha d'anar en una vida que encara li va gran, i de com aquesta mena d'atordiment vital momentani es veu des de fora com un caos de personalitat, ganes de contradir, de ser diferent perquè sí, de cridar l'atenció.

El protagonista, James, m'ha agradat molt: és real, està farcit de pensaments, de gestos, d'idees, de creençes i de dubtes. Cameron aconsegueix transmetre el desconcert d'una etapa de dubte de manera planera i directa, amb moltes pinzellades d'humor en moltes ocasions i aconsegueix que aquesta novel·la es llegeixi ràpid, amb moltes frases que conviden a rellegir, a apuntar, a reflexionar.

M'ha agradat molt, fa de bon llegir, té un estil fàcil, directe, en primera persona i passa molt i molt bé. I, com sempre amb els llibres de Libros del Asteroide té una coberta taaaaan maca! (en realitat és verda, tot i que el Watson tot ho veu en sèpia).

El llibre és: Algún día este dolor te será útil. Cameron, Peter. Trad. Jordi Fibla. Libros del Asteroide. Barcelona, 2012. ISBN E-book: 9788492663873.


2 comentaris:

  1. L'últim llibre que he llegit ha sigut "el vigilant en el camp de sègol" i no m'ha agradat gens. Pel que dius aquest llibre tot i assemblar-se en l'argument té molt més bona pinta. Potser me'l miro.

    ResponElimina
  2. Un llibre rodó, fantàstic, jo no deixo de recomanar-lo.

    ResponElimina