diumenge, 17 de febrer de 2013

La mala dona

De seguida que va sortir La mala dona em va cridar l'atenció i el vaig afegir, mentalment, a la llista de vull llegirs. Després, altres li van anar passant al davant i ara que sortia del Tres nits i que necessitava reconciliar-me amb les meves el·leccions literàries, vaig pensar que una dosi de sang i fetge en condicions faria el fet.

I sí.

Tots n'haureu sentit a parlar, d'aquesta novel·la que va guanyar el I Premi Crims de Tinta. Explica la història novel·lada de l'Enriqueta Martí, una perla que feia totes les coses esgarrifoses que us puguin passar pel cap amb criatures. Una dolenta de les dolentes de debò, que si no fos perquè saps que està documentada i va viure i matar al Raval a principis del s. XX, et pensaries que a l'escriptor se li va escapar de les mans tanta maldat.

La mala dona m'ha enganxat per la figura narrativa que va triar Marc Pastor per explicar-nos les malifetes de la vampiressa barcelonina. Quan vaig descobrir qui ens explicava la història, no vaig poder evitar pensar que m'hauria tret el barret si en portés. Ostres tu, quina enveja haver tingut la pensada! I després em va mantenir al peu del canó per l'inspector Corvo, per ser un "bo" relativament bo, una mena de John Wayne de cigaló d'anís. No sé si m'explico. Poc personatge perquè és molt persona.

En resum, una història ben explicada, que clarament va a més i més fins que explota en unes darreres vint pàgines on no pots aturar-te.

El llibre és: La mala dona. Pastor, Marc. La Magrana. Barcelona, 2011. ISBN e-book: 9788482640365

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada