dimarts, 5 de març de 2013

El sopar

A les biblioteques i llibreries caldrà crear la categoria "llibres dels que ningú ha de permetre que li expliquin res abans de llegir-lo".
Aquest n'és un.
I quin un!

Aquest llibre no hauria de dur cap tipus d'explicació a la coberta. Te l'hauries d'empassar així, sense explicació prèvia, a pèl. Ha estat una lectura ràpida, com qui diu a temps real, el temps d'un sopar que és l'estona en què s'esdevé tota la història. Els personatges són un deu. Un deu monumental. Una matrícula d'honor de personatges. Herman Koch té una història per explicar i ho fa tan bé, que no entens la magnitud de tot plegat fins al final, quan llegeixes el darrer paràgraf i aconsegueixes tancar la boca que t'ha quedat oberta per la sorpresa.

Oh! Quina enveja em feu tots aquells que teniu pendent el llegir-lo. I com agraeixo a aquesta ressenya de l'Iris que m'encuriosís i me'l fes apuntar a la llista de Vull Llegir!

Ara no voldria que la meva exaltació us carregués massa les expectatives, que tots sabem què passa quan algú et parla tan bé d'un llibre que se't fa irresistible però després...després resulta que no era per tant.

Vull creure que no us passarà això si us decidiu a llençar-vos a la lectura d'"El sopar".

Només afegiré que m'he sentit utilitzada com a lectora quan he arribat al final de la història. I sabeu què? Que m'ha encantat. L'autor et porta per on vol, et col·loca ben col·locadeta on li va bé que estiguis per assistir a aquest sopar, t'ensenya el que li sembla, i aleshores, pam, clatellada. I ho fa tan bé!

El llibre és (fantàstic): El sopar. Koch, Herman. Trad. Maria Rosich Andreu. Amsterdam. Barcelona, 2010. ISBN: 9788492941254.

4 comentaris:

  1. És tan hipòcrita que fa feredat. A mi també em va encantar. Bona ressenya!

    ResponElimina
  2. El teu entusiasme s'encomana. Me l'apunto ben amunt de la llista.

    ResponElimina
  3. racoperllegir: Exacte: fa feredat. Gràcies!

    myself: Tan de bo t'agradi tant com a mi! :)

    ResponElimina
  4. Hola
    gràcies al teu blog he llegit EL SOPAR aquest estiu. M'ha agradat moltíssim i m'ha fet pensar molt.
    Després he comprat el següent llibre del mateix autor CASA DE VERANO CON PISCINA i per desgràcia no m'ha agradat gens. Història llarga i redundant, amb personatges poc creïbles (pot ser per separat te'ls creuries però tots junt sota el mateix sostre se'm fa excessiu...) i amb final tampoc tant sorprenent. Ara miraré si en tens ressenya feta....

    A partir d'ara et segueixo!
    Gracies

    ResponElimina