dimecres, 20 de març de 2013

La llibreria del Sr. Penombra, oberta les 24 hores

Llibre de coberta xula (tant que no em vaig poder resistir a posar-la en color tot i que el Watson ho veu tot en sèpia) amb títol curiós. La típica barreja que fa que jo m'acabi comprant un llibre.
De vegades em surt bé, aquest tipus d'elecció.

I d'altres em surt SÚPER BÉ, com és el cas.

M'ho he passat molt bé amb aquesta proposta de Robin Sloan: una barreja divertida de la llibreria de vell de tota la vida i les més modernes tecnologies que m'ha arrencat somriures en diverses ocasions. Un conjunt de personatges rarets et condueixen en una història entre San Francisco i Nova York, plena de misteris, amb pinzellades del Codi da Vinci si m'apures, on conflueixen dos tipus de persones que avui en dia  formen part dels nostres temps: els que creuen que tot està a la xarxa i s'encomanarien a Sant Google gloriós sense dubtar-ho ni un segon, i els reticents a deixar-se anar en aquest univers tan tecnològic.

I sí, he acabat buscant si la Gerritszoon existeix. I quan un llibre aconsegueix que et facis aquest tipus de preguntes, és que és un llibre genial.

D'entrada, "La llibreria..." és un llibre sobre llibres i, ja de per sí, aquest tema em crida. Però també és una mena de conte per adults i una història que parla de que podem fer moltes més coses junts que separats, de l'amistat i el compromís, de lluitar per aquelles coses en les que creiem.

Molt recomanable.

PS. La coberta de la versió americana també em té el cor robat.

El llibre és: La llibreria del Senyor Penombra oberta les 24 hores. Sloan, Robin. Amsterdam llibres. Barcelona, 2012. ISBN 9788492941933.

1 comentari: