dimarts, 12 de març de 2013

Mansfield Park

Havia llegit, vés a saber on, que aquesta no era la millor obra de Jane Austen però que, en canvi, era la que oferia al lector un retrat més profund de la psicologia dels personatges.

No sé si és o no la millor obra d'aquesta autora ja que no me les he llegit totes (però doneu-me temps, que tot arribarà. M'estic reservant. No n'hi ha tantes i no vull que se m'acabin massa ràpid) però sí que hi trobo aquesta creació de personatges, aquesta psicologia que fa que llegeixis històries de persones i no d'ésser plans. Una mica en la línia del que us deia quan La regenta, no em puc sentir menys identificada amb la manera de ser de la Fanny Price, protagonista d'aquesta novel·la, però és un personatge que se sosté, que saps com actuarà perquè té una coherència, una personalitat. I, igual que ella, la resta de l'elenc de figures que conformen la història.

La història em va atrapar i tot i que aquests dies he estat atacada per una mena de virus gripal que s'ha encarregat d'endolorir-me tot el cos sencer, no he deixat de llegir perquè volia saber què passaria amb tots els personatges.

Com també passa a "Orgull i prejudici", Jane Austen fa una crítica molt evident a la societat de l'època, als matrimonis establerts per necessitat de crear vincles d'interès familiar o per diners i al paper de la dona en la societat de l'època. Tot plegat, suposo que és un tret distintiu i comú a les seves obres. Tot i això, la protagonista de Mansfield Park i l'heroïna d'"Orgull i prejudici" no podrien semblar-se menys i això m'ha sorpès i m'ha agradat ja que no tenia jo molta fe en la varietat de personatges principals que podria trobar en l'obra d'Austen.

A mi m'ha encantat. És el que m'atreviria a definir, sense ànim d'ofendre a ningú, un llibre de nenes deliciós, on ràpidament tries els teus personatges favorits i on avances pàgines i pàgines amb el desig que tot acabi bé al final.

I quan s'acaba, sospires.

El llibre és: Mansfield Park. Austen, Jane. Trad. Miguel Martín. Random House. Barcelona, 2010. ISBN: 9788401337888.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada