dissabte, 13 de juliol de 2013

Inferno

Queda inaugurada la temporada estival de lectura, amb les seves corredisses internacionals, les seves investigacions, uns dolents dolentíssims i uns bons hiperbons, intel·ligents i bones persones, que, a més, vesteixen amb estil.

Amb la lecturina totalment perduda, he començat l'estiu com cal: amb una dosi alta de lectura de sang i fetge.

"Inferno" és el "Codi Da Vinci" o "El símbol perdut", amb el mateix protagonista, d'altres dolents, una altra noia i en uns altres països. Llegint-lo, m'ha vingut al cap que Dan Brown deu tenir una mena d'aplicació, en algun arxiu del seu ordinador, que et marca els camps obligatoris a afegir, prems un botó que diu "Escriure best seller" i pam; directament envia una novel·la de 523 pàgines (versió e-book en aquest cas) al 100% de les llibreries mundials per tal que jo me'l llegeixi a la vora d'una piscina en el meu còmode Watson mentre dues gandules més enllà, una dona fa braços subjectant el mateix llibre en versió paper. Vull dir, amb aquest llibre no corres gaire el risc que et diguin "No n'he sentit a parlar".

No. No m'ha divertit com ho va fer el "Codi Da Vinci" però hagués estat molt innocent per part meva esperar que ho fes. Però m'ha entretingut, m'ha tingut pendent, m'ha fet venir ganes de llegir i ha estat un gran company per a la meva minvadíssima capacitat de concentració actual.

Recomenable? Home, com tot. Depèn del que busquis. La Laura que va llegir fa uns mesos això, s'estiraria dels cabells per la meva mala tria. En canvi la Laura d'ara és conscient que no pot aspirar a gaire cosa més.

El llibre és: Inferno. Brown, Dan. Trad. Aleix Montoto. Planeta. Barcelona, 2013. ISBN: 9788408114178

5 comentaris:

  1. Entraríem en discussions filosòfiques sobre què és bo i què és dolent, i en literatura et pots enganxar els dits parlant del tema. Jo et dic que caurà, no sé quan, però l'acabaré llegint. Ja sé què hi trobaré, i abans he de llegir 'El símbol perdut', però un Dan Brown de tant en tant sempre va bé.

    Per cert, l'aplicació que dius ja existeix, segons tinc entès. La pots trobar per internet.

    ResponElimina
  2. Ah, ja existeix? No podia ser tanta uniformitat en la creació d'històries :D

    ResponElimina
  3. Aquest me'l llegire dintre de molt temps, quan el trobi per la biblioteca, Dan Brown m'entreté, però mai l'he tingut com imprescindible.

    ResponElimina
  4. Si entreté i només es busca això, ja fa el fet i tampoc cal cremar-lo... Dan Brown fa servir l'estratègia dels best-sellers com Follet i companyia, que no enganyen a ningú: escriuen per convertir-se en fenòmens de masses, i en cap moment et venen el llibre com el proper Nobel. Cada novel·la té la seva utilitat i és recomanable en funció del moment.

    ResponElimina
  5. Segurament el llegiré algun dia, però de moment no és prioritari.

    ResponElimina