dissabte, 17 d’agost de 2013

Glass

No gaire cosa tinc a dir de la darrera novel·la de Sam Savage, que tantíssim em va agradar amb la rateta Firmin. La teoria me la sé: no perquè un llibre determinat d'un autor t'hagi agradat, significa que TOT el que vagi escrivint t'anirà encaixant. he de dir que, en part, vaig voler llegir "Glass" perquè tinc molt bon record de Firmin. Error.

Trobo, a més, que no vaig fer una bona tria de l'idioma de lectura (em vaig fer la valenta, me'l vaig voler llegir en anglès i, tot i que l'he trobat assequible, la llengua ha acabat per ser un factor negatiu més a afegir a d'altres).

La protagonista d'aquest llibre me l'ha fet difícil. Està narrat en primera persona i, això, quan la primera persona que narra és tan caòtica mentalment com ho és aquesta, et pot portar al teu propi caos lector. He hagut de tornar enrere molt sovint perquè, simplement, havia deixat "d'escoltar-la". Com quan en una conversa, algú enraona només per a ell mateix, doncs igual. El que em deia no m'interessava, o no m'interessava prou.

Total, que al final ja ni anava enrere i només avançava. Hi ha trossos que se m'han quedat i trossos que no. Per això us deia que la llengua encara ha estat un handicap més perquè si al principi sí que m'hi mirava i intentava anar adquirint nou vocabulari buscant les paraules al diccionari, cap al final...com us ho diria. Si per context la treia, fantàstic. Si no, mala sort.

L'hauria d'haver deixat, ho sé, però entre el marge de seguretat que dono per mirar que m'enganxi l'argument i l'augment de marge que vaig donar per tractar-se d'una llengua estrangera, quan l'hauria deixat ja me l'havia acabat.

El llibre és: Glass. Savage, Sam. Coffee House Press. 144 p. Minneapolis, 2011. ISBN: 9781566892919.
En català aquí.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada