divendres, 23 d’agost de 2013

La llista dels meus desitjos

El que tenim aquí és un conte per adults, una novel·la molt i molt curta que es llegeix en un tres i no res sobre la importància i el valor que donem a les coses quotidianes i sobre què estem disposats a fer per mantenir-les. 

Si feu una volta per la xarxa, veureu que en general té molt bones crítiques (L'espolsadaNosaltres LlegimEls ofres del Sr. Boix en poden ser un exemple). Jo, en canvi, vinc a parlar-vos-en en un altre sentit.

Durant la lectura, res a dir. M'agrada com està escrit. El problema principal que hi he trobat és que quan el text m'havia promès moltes coses, s'acaba. I m'he quedat amb la sensació que alguna cosa no s'aguanta, que hi ha uns ciments que després no tenen res al damunt, que arribats a un cert punt de la història, tot passa de cop i volta i sense gaire més explicació.

En el moment just d'acabar-me'l, vaig pensar que la sensació de "mal rotllo" que m'havia deixat el llibre era en part per algunes vivències de la protagonista. Però després m'he adonat que no només era per això (hi ha qui parla d'optimisme en aquesta novel·la. Jo més aviat he tingut la sensació contrària) sinó que també m'havia decebut una mica que l'atmosfera que s'havia creat al meu voltant (molt del tipus de la que recordo a "L'elegància de l'eriçó") no m'havia portat allà on jo creia.

No es pot encertar sempre, ni quan la majoria de ressenyes que n'has llegit són positives.

El llibre és: La llista dels meus desitjos. Delacourt, Grégoire. Trad. Maria Llopis. 144 p. Barcelona, 2013. Edicions 62.  ISBN: 9788429771268.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada