diumenge, 12 de gener de 2014

Harriet

Vaig desar aquesta ressenya a la meva llista de pendents per dos motius: el primer, el que en deia la persona que la va escriure em va cridar l'atenció i em va semblar que podia ser un llibre per a mi. El segon, perquè ja mig convençuda del que podia trobar-me a la novel·la, la coberta em va acabar d'explicar tot allò que em faltava per saber i decidir-me.

Basada en un fet real (que a l'època victoriana va esfereir i es va anomenar el misteri de Penge) i escrita el 1934, Jenkins aconsegueix amb la seva narració que més que passar pàgines, te les vagis posant al damunt de tal manera que arriba un moment que no pots respirar. Tot es va enfosquint no saps com: la història, els personatges, l'ambient i el menjador de casa teva on tu llegeixes tranquil·lament.

La prosa de Jenkins és clara i senzilla i crea les atmosferes necessàries perquè entris a la història des del moment que inicies la lectura. No parla clarament del que està passant fins que arriba un moment en què tot es fa tan evident que fa por.

He esperat amb ganes cada moment de tornar-m'hi a posar i és d'aquells llibres amb els que no saps en quin moment deixar la lectura.

Segona bona lectura del 2014. Que no s'aturi la sort!

El llibre és: Harriet. Jenkins, Elizabeth. Trad. Catalina Martínez Muñoz. 336 p. Editorial Alba. Barcelona, 2013. ISBN: 978-84-8428-890-9.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada