dilluns, 6 de gener de 2014

Les ombres de Longbourn

Estreno l'any encertant-la.

El títol per si mateix ja dirà alguna cosa als seguidors de Jane Austen (Longbourn és la casa on vivien les germanes Bennet, protagonistes d' Orgull i prejudici) però no és condició indispensable haver llegit l'obra cabdal de l'autora per poder seguir aquesta història.

La seva autora, Jo Baker, baixa les escales que porten a al cuina de la familia Bennet i ens presenta una història humana que té per protagonistes els criats, amb les seves passions, les seves vides i els seus maldecaps. Sí que és cert que hi ha moments en què ambdues esferes (la família, el servei) conflueixen i, com la mateixa autora diu a la nota final d'una manera que trobo molt encertada "Quan a Orgull i prejudici se serveix un àpat, l'àpat s'ha preparat a Les ombres de Longbourn". De tota manera no us negaré que coneixent la història principal, aquest llibre es gaudeix moltíssim.

Trobo que s'ha de ser molt valent per basar-te, ni que sigui d'aquesta manera més alternativa, en una obra de tanta importància com aquesta, tenint present, a més, la quantitat de fans incondicionals que té Austen però m'ha agradat força l'actitud de Jo Baker quan diu que no hi va pensar ,en això, quan es va posar a escriure. Simplement va voler passar-s'ho bé mentre ho escrivia i, potser per això, aconsegueix explicar-nos una història que no és gens pretensiosa.

A aquells de vosaltres que trobeu que us pugui interessar, ni que sigui lleugerament, llegir el llibre,  us recomano que el llegiu més o menys ràpidament: ja hi ha l'amenaça formal de fer-ne una pel·lícula a finals d'aquest 2014. I aleshores, és molt possible que li canviïn la coberta al llibre i hi posin un fotograma de la peli. Horror.

El llibre és: Les ombres de Longbourn. Baker, Jo. Trad. Esther Roig. 337 p. La Rosa dels Vents. Barcelona, 2013. ISBN 9788401389283.

4 comentaris:

  1. Ostres, m'ha agradat aquest bloc teu. Estava buscant referències a Google sobre "Una hereva a Barcelona" (que jo si que he acabat i he de dir que m'ha agradat força) i m'he trobat amb aquest bloc. Fent una ullada ja m'han vingut ganes de llegir uns quants dels llibres que proposes, entre ells, aquest que presentes. T'aniré seguint!

    Salut!

    ResponElimina
  2. Me n'alegro que t'hagi agradat :)

    ResponElimina
  3. L'he llegit en dos dies, i no he llegit Austen.

    ResponElimina