dijous, 27 de febrer de 2014

Operació Caramel

"Operació Caramel" ha estat la meva tria per iniciar-me en la lectura d'Ian McEwan.

I crec que m'he equivocat perquè, atenent a les crítiques i ressenyes que havia llegit d'aquest autor per la xarxa, n'esperava força més.

He de dir que tingut més paciència del que és habitual en mi quan un llibre no m'entra. Aquest no m'entrava (les coses passen tan-len-ta-ment, que de vegades deixaven d'interessar-me) però havia llegit que valia la pena esperar-se al final.

Mmm. No. A mi no m'ha compensat.

La protagonista de la història és la jove Serena Frome (pronunciat com zoom, ens aclareix la pròpia Serena), que és reclutada per l' MI5 britànic i que li encomana fer de madrina de certs autors literaris per tal que ofereixin una visió determinada (i maquillada) de l'Anglaterra de principis dels anys setanta del segle XX. A partir d'aquí, amor, mentides, literatura i espies conformen la trama.

La part que sí que m'ha agradat, i força, ha estat la dels relats independents a la història que s'escampen pel llibre. Els he trobat molt i molt bons.

Després de l'agonia en què s'ha convertit aquesta lectura, crec que hauria d'haver començat per "Expiació" potser. Però la llista de vull llegir és tan llarga que un segon intent d'Ian McEwan haurà d'esperar.

El llibre és: Operació Caramel. McEwan, Ian. Trad. Albert Torrescasana. 331 p. Empúries. Barcelona, 2013. ISBN 9788497879125.

3 comentaris:

  1. Em va passar el mateix amb Chesil Beach, grans critiques però el vaig trovar lent i aborrit...McEwan a la nevera un temps llarg.

    ResponElimina
  2. Un consell d'algú que ha llegit, ha gaudit i ha patit uns quants llibres de McEwan. Si Operació Caramel no t'ha agradat per lent, no et llegeixis Expiació ni cap altre McEwan. Per mi, Operació Caramel està entre els seus bons; i Expiació i A la platja de Chesil, també. Dissabte i Solar no em van fer tant el pes.

    ResponElimina
  3. Jo ho vaig intentar amb Expiació i Dissabte, i no ho vaig aconseguir. Tinc en McEwan vetat.

    ResponElimina