dimarts, 1 de juliol de 2014

Los cuerpos extraños


Després de la marató de Lorenzo Silva que vaig fer l'estiu passat (de la que us en parlava aquí i aquí), ja vaig incloure les aventures del brigada Bevilaqcua i la sargent Chamorro a la meva zona de comfort lectora.

Aquesta útlima novela segurament no és la millor, però segueixo pensant que Silva té un domini de la llengua que pot atrapar al lector, sigui en novel·la negra sigui en un altre tipus de narració i que l'ús del sarcasme que fan els seus persontages és una de les característiques que més m'agraden.

Coincideixo en repetir que de vegades fa l'efecte que tots els personatges són massa ocurrents i que enraonen d'una manera massa similar, però també he de reconèixer que m'agrada tant aquest estil que no hi trobo més pega.

La mort d'una alcadessa a un poble costaner de la Comunitat Valenciana, arrossega cap allà els protagonistes des de Madrid i, mort apart, la història personal de la Virginia Chamorro ens acompanya com una ombra durant tota la novel·la. Però, com en totes les novel·les de Silva, trobem que va molt més enllà de la ficció que ens pugui estar narrant. Hi trobem un retrat (amb la mala llet justa, diria jo) de l'actualitat, els costums i les manies de la societat actual i tot apunta - afortunadament per aquells qui gaudim d'aquesta saga- a que aquesta sèrie anirà creixent. Arribats a aquest punt, les històries personals dels personatges protagonistes tenen unes arrels molt sòlides però també unes ramificacions que, fa tota la sensació, sembla que estan llestes per estrendre's cap al futur.

Si sou de novel·la negra, no cal que comenceu per aquest títol, però tingueu a la vostra llista de pendents donar-li una oportunitat a Lorenzo Silva. Crec que no us decebrà.

El llibre és: Los cuerpos extraños. Silva, Lorenzo. 352 p. Destino. Barcelona, 2014. ISBN: 978-84-233-4834-3.

2 comentaris:

  1. Tinc la llista de pendents a massa plena, però l'anotaré per què aquestes llistes poden ser infinites ;D

    ResponElimina
  2. Sóc una incondicional d'aquesta sèrie del Lorenzo Silva, me'l vaig comprar la setmana passada i espero començar-lo aviat.

    ResponElimina