dissabte, 9 d’agost de 2014

El otro nombre de Laura

Poques vegades, que jo recordi, llegeixo les sagues seguides. En aquest cas tampoc no serà així però la primera novel·la de Benjamin Black em va deixar tan interessada en la història del seu protagonista que vaig voler avançar una mica més. Ara estic fent una aturada, reservant-me la resta de la història de Quirke per més endavant i he de dir que l'interés continua.

A "El otro nombre de Laura" l'estructura es repeteix: caminen paral·leles la història del protagonista i un cas (una mort, un crim) que et serveix per saber més sobre els personatges principals, sobre el seu present i sobre el seu passat. Tot molt ben teixit i amb un ús dels adjectius a les descripcions que et deixen amb la boca oberta.

No hi ha sorpreses ni grans descobriments sense raó justificada; la trama avança lentament (potser de vegades un pèl massa pel meu gust) però segura i arriba un desenllaç que potser ja te'l veies a venir però...bé, què hi farem. Per a mi, el que realment m'interessa i em mantindrà fidel a aquesta saga és, com us deia més amunt, el passat del protagonista i la seva familia així que de ben segur que aquesta no serà la darrera aparició del Sr. Quirke al blog.

El llibre és: El otro nombre de Laura. Black, Benjamin. Trad. Miguel Martínez-Lage. 368 p. Alfaguara. Madrid, 2008. ISBN 9788420473802.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada