dimecres, 20 d’agost de 2014

La casa de hojas - ABANDONAT

Podria començar el post amb el tòpic de dir "he llegit llibres estranys i després he llegit La casa de hojas".

Però he de començar dient que he abandonat llibres estranys i després aquest.

Últimament, ja no estava fent ressenyes dels llibres que abandonava. Al cap i a la fi, si deixes un llibre és perquè has perdut l'interès pel que t'explica, per les raons que siguin i tampoc cal esplaiar-s'hi.

"La casa de hojas" em prometia molt. N'havia llegit autèntiques meravelles: novel·la experimental, la novel·la del segle XXI, la metanovel·la...

Potser estic d'acord amb que és experimental. Massa pel meu gust, segurament: notes al peu que conformen una història paral·lela a la principal i que ocupen pàgines i pàgines; novel·la, assaig, divagacions, cartes, diari personal...tot barrejat en un sol llibre, escrit als marges, del revés, pàgines en blanc.

M'he cansat de llegir. No de la història (que m'agradava força, si més no la principal), no. M'he afartat de buscar per on havia de seguir llegint. Una llàstima perquè estic segura que me l'hagués acabat si hagués estat una novel·la més normaleta. Més del segle XX.

Com jo. Que també sóc del segle passat.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada