dimarts, 14 d’octubre de 2014

Instrucciones para una ola de calor

Sembla que està establert de forma tàcita, que quan es diu d'una novel·la que és addictiva, s'ha d'entendre que hi ha un o més assassinats, que la trama es complica, que hi ha molta acció. Rarament es diu que un autor tingui una manera d'escriure addictiva.

Així és com jo descriuria la prosa de la Maggie O'Farrell.

Enganxa per com escriu, per com explica les quotidianitats més normals i corrents que us pugueu imaginar. I, a més, la manera com t'explica la complexitat dels llaços familiars i analitza la manera com interpretem els nostres rols dins de l'estructura familiar, és d'aquelles narracions que et fa pensar cada dos per tres "quanta raó que té!" o "jo mai no hagués trobat les paraules per definir-ho tan clarament".

La història d'un fet estrany de la familia  Riordan ens porta a un Londres asfixiant per una onada de calor el 1976. A partir d'aquí, d'un present que s'ha tornat incomprensible per aquesta familia, els personatges ens van portant enrere i endavant, conduïnt-nos per la història familiar i particular de tots i cadascún d'ells.

Uns personatges ben trabats, que en alguns casos m'han fet sentir molta llàstima o lamentar perdin les oportunitats que l'autora els va donant per explicar-se, per confessar-se, per deslliurar-se d'una xacra personal. M'hi he trobat molt submergida, en aquest món que ha creat la Maggie O'Farrell, a qui ja he apuntat a la llista de les autores a qui m'agradarà seguir.

M'ha agradat moltíssim; tot just me l'he acabat i ja l'he recomenat sense parar. I seguiré fent-ho.

PS: M'ho sembla a mi o no està traduït al català? Com pot ser?


El llibre és (boníssim): Instrucciones para una ola de calor. O'Farrell, Maggie. Trad. Sonia Tapia. 320 p. Salamandra. Barcelona, 2013. ISBN: 978-84-15630-12-8.

5 comentaris:

  1. Me l'apunto! Ara estic enfrascada amb Jaume cabré però m'has fet dentetes! Una pregunta: no estarà per a Kindle, oi?

    http://lescontraportades.wordpress.com

    ResponElimina
  2. Mireria, sí que està per a kindle ;)

    ResponElimina
  3. M'ha agradat moltíssim. Gràcies per la recomanació!

    ResponElimina
  4. Vaig tardíssim! Però buscant alguna ressenya bona sobre el llibre m'he topat amb la teva. I m'has acabat de convèncer del que ja semblava una bona lectura.

    A veure quan tinc un moment perquè sembla que mereix molt la pena!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Més val tard que mai! 3 anys no són res, dona :D

      Elimina