dilluns, 1 de desembre de 2014

El misterio de Gramercy Park

Aquest és un d'aquells llibres que em va cridar l'atenció per la seva edició, tan maca i pel fet de ser d'una autora que es considera precursora de la novel·la de misteri i dels personatges tipus Miss Marple.

La veritat és que tinc un munt de títols apuntats a la llista de Vull Llegir que resulten ser de l'editorial D' Época. Les edicions són precioses, amb il·lustracions i postals incloses i, més enllà que ha coincidit que són trames que em resulten interessants, el fet de tenir aquests llibres tan macos a la llibreria de casa em fa especial il·lusió. I en vull un munt. Una pila. Tots.

La història m'ha agradat i m'ha entretingut. Però, sobretot, m'ha sorprès. Sortida de llegir El Lleopard, i sent conscient de tots els mitjans tècnics i humans de què es disposa avui en dia per aclarir els assassinats, el fet que una dona de mitjana edat, un pèl repel·lent i xafardera, investigui basant-se en d'on és un vestit o una tel·la, una cicatriu o analitzant la cal·ligrafia d'una carta a ull nu, no deixa de resultar entranyable.

L'argument està sorprenentment ben trabat, i tot i que és bastant complicat, resulta senzill de seguir. La prosa d' Anna Katharine Green és clara, descriptiva i senzilla i aconsegueix que entris totalment a la història.

Estic immersa en una etapa lectora en què em ve molt de gust anar enrere. Així que totes les novetats que van sortint, hauràn d'esperar.

El llibre és: El misterio de Gramercy Park. Green, Anna Katherine. Trad. Rosa Sahuquillo y Susanna González. 400 p. Editorial D'Época. Oviedo, 2014. ISBN: 978-84-938972-9-1.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada