diumenge, 11 de gener de 2015

Amigas con hijos

Embarassada d'uns tres mesos, navegant entre nàusees i lluitant per no adormir-me a cada racó, a cada moment, vaig patir molt amb el Kevin. Una lectura que ni de conya recomanaria a cap embarassada i que va suposar un repte per a les meves hormones desfermades. Tot i així, si el busco al blog, el trobo sota 5 estrelles i l'etiqueta de "Preferit".

He encarat "Amigas con hijos" disposada a trobar-me una crítica sarcàstica del món de la maternitat, del munt de tòpics que has de sentir-te dir, del munt de coses que ningú no t'ha explicat i de la quantitat ingent de coses que penses que no sabràs fer i que, no saps ben bé com, acaben sortint més o menys d'aquella manera que tira a un bé justet. Volia poder riure de tot això, veure-m'hi, enfotre-me'n molt de mi (que ja ho sé que no em cal un llibre, que ho puc fer per lliure. I ho faig tot el que puc) i desdramatitzar.

I resulta que no. Que no m'he trobat això. I que aquesta tampoc seria la meva recomanació per a una mare recent que provi de passar una bona estona. Però tampoc per a ningú altre.

Ja havia llegit que aquesta novel·la no es podia catalogar com de chick lit i, de fet, per això la vaig triar. I hi estic d'acord, que no és pas aquest tipus de literatura. Però, en canvi, m'he trobat amb un compendi de coses que no m'han agradat, en conjunt. Una fugida massa evident de la chick lit que la porta a un extrem tan forçadament oposat que no m'ha acabat de convèncer. Prova d'evitar els tòpics i, crec que acaba caient en uns altres tòpics diferents: el dels pares desastre portats a l'extrem, de l'amiga que no pot quedar-se embarassada i ho desitja de tal manera que està disposada a fer el que sigui, de la que acaba de ser mare i és excessivament maldestre. Massa massa. Massa tot i tot alhora.

No ha estat una bona tria i em sap greu perquè es gaudeix tant de la qualitat de les edicions de Blackie Books que quan el contingut no acompanya et quedes a mitges.

En fi, que no hem començat el 2015 amb el millor peu. Però, vist així, la cosa només pot fer que millorar.

El llibre és: Amigas con hijos. Drake, Monica. Trad. Zulema Couso. 448 p. Blackie Books. Barcelona, 2014.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada