dilluns, 23 de febrer de 2015

També això passarà

"També això passarà" s'ha col·lat enmig de la lectura que estic fent, de manera excepcional, ja que recordo poquíssimes ocasions on hagi combinat dues lectures simultànies.

Aquesta vegada, estava justificat per ser la primera lectura que faig pel club de lectura al que m'he apuntat fa molt poc i que va tenir la sort de poder rebre la visita de l'autora i xerrar durant una hora i escaig sobre la novel·la, la maternitat, Cadaqués, els amics, el sexe, el dol i la solitud.

Personalment, la novel·la no m'ha agradat però la sessió del club de lectura m'ha servit per entendre la protagonista, ja que parlar amb la Milena és com parlar amb la Blanca, la protagonista, atès la gran càrrega autobiogràfica que té la història.

No negaré que m'ha semblat que l'estil és àgil, directe, connecta amb el lector perquè va al gra (diu la Milena que fer-ser pesat li sembla de molt mala educació) i que té frases que no me n'he pogut estar de subratllar. Coincideixo, a més,  amb gran part de la visió de la vida que mostra la Blanca a la història (resumint: la gent que t'estimes i t'estima i les coses que et fan sentir bé et salven) però no he pogut treure'm del damunt la sensació de no trobar-li una trama clara, la de sentir que se'ns demana (com a lectors) que justifiquem aquesta successió de fets i sexe en el sac de "procés del dol" que, d'entrada, prometia molt com a puntal sent com és un procés complicat i devastador, però que acaba semblant-me una pantomima. En definitiva, que he sentit que m'estaven enganyant com a lectora, que m'estaven prenent el pèl. Personatges desdibuixats i vagues, que conflueixen en la història de forma útil per a l'escriptora (suposo) però completament banal pel lector, creant una mena de decorat poc treballat. Jo no hi he acabat d'entrar tot i que sóc conscient que no sóc l'opinió majoritària, ja que estem parlant d'una novel·la que està tenint un gran èxit editorial i que, en general, està agradant molt i molt.

Què hi farem, de vegades les històries no són per a tu.

El llibre és: També això passarà. Busquets, Milena. 110 pàg. Amsterdam. Barcelona, 2014. ISBN 9788415645610.

1 comentari:

  1. És un llibre que em cridava l'atenció, però vaig veure l'escriptora entrevistada i ja no em va fer tant el pes. Crec que amb el que dius m'has acabat de fer decidir. No.

    ResponElimina