diumenge, 29 de març de 2015

Philippe Derblay o Amor y orgullo

Hi ha llibres que, quan els acabes, els tanques, sospires i et quedes mirant el buit, intentant sortir de la història. Això és justament el que m'ha passat amb aquesta novel·la.

Qualsevol lector de Jane Austen, haurà (o hauria, perquè de fet l'autor és poc conegut i, segons el meu parer, està injustament oblidat) d'acabar inevitablement arribant a les pàgines que va escriure Georges Ohnet el 1882.
Coneguda com el "Pride and prejudice" francès, és molt més que això: és Austen menys ensucrat, potser, però amb el mateix costumisme, amb la mateixa prosa que diu tant pel que està escrit com pel que no, pels gestos que descriu, pels paisatges. És fantàstica la prosa que Ohnet fa servir i em sap greu no tenir el nivell de francès suficient com llegir-la en la seva llengua original i gaudir-la.

Amb el rerefons d'una societat rural on la burgesia creixent i l'aristocràcia minvant xoquen, la vida d'una jove mimada i orgullosa, Claire de Beaulieu es veu alterada per nombrosos esdeveniments inesperats (per favor, a qui se li ha de demanar formalment que la persona que redacta les contraportades dels llibres no es dediqui a fer spoilers de l'argument? Em tenen indignadíssima!) que la faran madurar com a persona.

El desenllaç de la novel·la, tot i que potser un pèl massa ràpid, m'ha fet obrir la boca de sorpresa, per com d'inesperat m'ha resultat i ha fet que una història que ja em tenia totalment captivada, m'hagi acabat d'encantar.

Si us plau, si us ha agradat Jane Austen, heu, sí, HEU de llegir Philippe Derblay. I més amb l'al·licient de les edicions tan maques i curades que fa l'editorial asturiana D'Época, com aquesta, il·lustrada i amb làmines i marcapàgines. Va, ràpid!

El llibre és: Philippe Derblay o Amor y orgullo. Ohnet, Georges. Trad. Eva María González Pardo. 344 p. Morcín, 2014. Editorial D'época. ISBN 978-84-938972-2-2.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada