dilluns, 1 de juny de 2015

El cuc de seda

He agafat la segona novel·la de Robert Galbraith amb moltíssimes ganes. La primera em va sorprendre, a mi i als meus prejudicis, i em vaig alegrar de tenir la perspectiva d'una nova saga detectivesca per llegir.

No diré que "El cuc de seda" se m'hagi fet feixuc, però sí que no m'ha semblat res de l'altre món. En aquest aspecte, per les expectatives autogenerades, sí que se m'ha quedat un pèl curt. Per la resta, té tot el que pots esperar d'una novel·la del gènere: un assassinat macabre, uns sospitosos dels que no en pots salvar ni un i històries amagades darrere de cadascún dels personatges. En conjunt sí, però no m'ha acabat de funcionar.

Ara bé, una cosa que crec que no se li pot negar a l'alter ego de l'autor, és la imaginació desbordant que té i que, per molt que intenti refrenar dins de les parets d'una novel·la negra, jo diria (i els qui l'hagiu llegit, si us plau, digueu-me si hi esteu d'acord) que el llibre que de debò hauria d'escriure J.K. Rowling és "Bombyx Mori".

Tret d'això, és una novel·leta més que ni fred ni calor tot i que sóc conscient que Cormoran Strike té alguna cosa que m'enganxa.

El llibre és: El cuc de seda. Galbraith, Robert. Trad. Laia Font Mateu. 445 p. Proa. Barcelona, 2015. ISBN: 9788475885612.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada