dissabte, 29 d’agost de 2015

El llegat dels ossos

El primer no em va acabar de convèncer però tot i així, al més pur estil del que m'acaba passant amb el Jo Nesbo, he insistit amb el segon.

I millor. Molt millor. De fet, tant millor que em plantejo de llegir-me el tercer sí o sí. No, corregeixo. No m'ho plantejo. Ho tinc decidit: tan sols em falta prioritzar entre la tercer part de la Trilogia del Baztan o la quarta de Millennium.

Quina vida més dura, la del lector!

Seguim a la vall de Baztan, amb la boira, la pluja i el fred i mantenint el cas que va obrir la trilogia. I tot plegat m'ha semblat millor: l'ambientació, la creació de personatges, les trames. Tot ha millorat, per a mi. He tingut la sensació que busco quan llegeixo aquest tipus de novel·la: de que se't passi la parada del metro, de que qualsevol soroll et doni un ensurt de mort, de voler avançar per saber més però no voler-ho per tal que no s'acabi i la de dir (en veu alta) algun renec de sorpresa en el moment de descobrir alguns dels secrets que amaga la història.

La dosificació amb la que et proporcionen la informació, amb la que fan servir les referències a la màgia, les bruixes i tota la pesca més esotèrica (que a mi em tira més aviat poc però que, tot i així, afegeix un matís a la història) i, finalment, les píndoles de informació sobre la personalitat dels personatges són la clau d'aquesta història.

Tot plegat, m'ha semblat rodó. Molt, molt, molt recomanable pels del gènere de sang i fetge.

El llibre és: El llegat dels ossos. Redondo, Dolores. Traducció Laia Font i Núria Parés. 608 pàg. Columna. Barcelona, 2013.

3 comentaris:

  1. D'ella he llegit la primera (que estava bé però tampoc com per tirar cuets) d'aquesta trilogia. Els dos altres els tinc a l'estanteria esperant.

    ResponElimina
  2. A mi m'ha convençut i la primera no em va entusiasmar. Ja us diré després de la tercera....

    ResponElimina
  3. Jo vaig llegir la primera i em va semblar correcta. La segona per mi és la més fluixa. I la tercera, la millor (entre altres coses perquè s'acaba). Tot plegat, la trilogia tampoc m'ha aportat gaire perquè l'he trobada massa simple i a trossos pesada. Però volia llegir-la per poder opinar amb coneixement de causa sobre les novel·les que han causat tant de furor. Disfruta la tercera, que penso que és la millor.

    ResponElimina