dijous, 27 d’agost de 2015

Lectura sense cobertura (i II): Una mujer de recursos

Aquí tenim una de les meves novel·les preferides de l'any. Una sorpresa agradable que em va arribar mitjançant la secció de novetats de la biblioteca del meu barri.

Vagi per endavant que m'encanta el gènere epistolar; em sembla una manera molt útil d'escriure per això que sempre dic que moltes vegades no sé el que penso de les coses fins que no les escric. La carta representa el mitjà ideal per comunicar-se amb els altres però també amb un mateix.

Però el que em sembla digne d'admiració aquí és la grandesa del personatge, de la Bess. Aquesta dona que contravenint fortes conviccions de l'època, aposta per la independència, per la llibertat de la dona, per guanyar els seus propis (i abundants) diners i per conduir la seva vida d'acord amb el que creu i vol de la mateixa manera que condueix el seu propi cotxe.

He llegit "Una mujer de recursos" amb l'avidesa que llegiria els emails d'una amiga que em posés al dia sobre la seva vida oblidant, de vegades, que tota la història que em transmetia era una ficció. Si bé Elizabeth Forsythe es va inspirar en la vida de la seva àvia, el personatge i la trama és pura invenció però transmet molta realitat a través de tota la correspondència que la Bess manté amb la seva família i amics.

Una novel·la de Libros del Asteroide molt del tipus de "Diario de un ama de casa desquiciada" que m'ha agradat moltíssim. Molt recomanable.

El llibre és: Una mujer de recursos. Forsythe Hailey, Elizabeth. Trad. Concha Cardeñoso. 336 pàg. Libros del Asteroide. Barcelona, 2015. ISBN: 9788416213207.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada