dilluns, 24 d’agost de 2015

Lectura sense cobertura (I): Los huesos dormidos

Sembla mentida que, després de tants i tants anys de llegir, no em conegui com a lectora. O no em conegui o em creiï falses expectatives. Com la de pensar que seré capaç de seguir amb les meves previsions lectores com si no fos el pic de l'estiu i no correré al primer llibre d'assassinats que em trobi.

En fi...ja n'aprendré.

"Los huesos dormidos" és d'aquelles lectures que t'arriben per sorpresa, que tries per vés a saber què del prestatge de la llibreria i que acaben per ser eficaços en la seva funció.

És una novel·la negra com n'hi ha mil, però se li ha de reconèixer la pulcritud de la seva estructura, sense sorpreses ni girs espectaculars, sense massa tensions, agraïda de llegir perquè va avançant a un ritme perfecte.

Un conjunt de personatges i històries ben creades i trabades que aconsegueixen una lectura molt agradable que interessa i atrapa, en un escenari - Cambridge - que encara contribueix més a embolcallar la trama d'un misteri molt vintage.

No coneixia l'autora ni l'editorial i totes dues m'han sorprès favorablement i s'han incorporat a la meva llista de Vull llegir futurs.

Si sou com jo, que us pot un bon assassinat, aquesta novel·la és una molt bona tria.

El llibre és: Los huesos dormidos. Crombie, Deborah. Trad. Rebeca Bouvier. Navona Negra. 432 pàg. Barcelona, 2015. ISBN: 978-84-92840-95-3.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada