dilluns, 19 d’octubre de 2015

Arrugas

No podria haver triat millor iniciació en la novel·la gràfica que aquesta. Era una assignatura pendent, i uns dels objectius lectors que m'he marcat per aquest any, sortir una mica de la zona de comfort lectora que per a mi suposa la novel·la en gairebé totes les seves variants i arriscar-me amb d'altres gèneres que mai no llegeixo.

"Arrugas" ha estat una sorpresa i una lectura molt satisfactòria.

Emilio, el protagonista, pateix Alzheimer i la seva família decideix ingressar-lo a una residència. Amb aquest punt de partida, Paco Roca tracta el tema de la vellesa, l'amistat i també l'amor d'una manera tendra i directa, molt sorprenent, com us deia, per algú que no esperava tanta profunditat d'un còmic. "Arrugas" no és un còmic, és molt més. És una història emotiva i entendridora, amb personatges molt forts que es mouen entre l'idealisme i el cinisme, servida mitjançant uns dibuixos fantàstics que fan pensar molt.

És una lectura ràpida i amena que crec que necessita que hi donis diversos cops d'ull per mirar i admirar la precisió dels dibuixos de Roca i l'expressivitat dels seus personatges. Per variar, no he vist la pel·lícula que se'n va fer, però aconseguir que el lector connecti amb aquests dibuixos en un paper té molt de mèrit i ha estat un plaer que m'ha fet agrair moltíssim haver-me llençat a provar sort en el món de la novel·la gràfica.

Molt i molt recomanable i de les meves preferides d'aquest any.

El llibre és: Arrugas. Roca, Paco. 104 p. Astiberri Ediciones. Bilbao, 2007. ISBN: 9788496815391.

3 comentaris:

  1. És la segona recomanació que veig avui que tot i estar lluny del que acostumo a llegir em crida d'atenció. Vaig fer un intent amb la novel·la gràfica, vaig comprar Persepolis però mai no m'he decidit a començar-lo

    ResponElimina
    Respostes
    1. Tant "Persepolis" com "Arrugas" són dues excel·lents novel·les gràfiques! M'atreveixo a recomanar-vos "El coche de Intisar", que també us pot agradar molt.
      SU

      Elimina
    2. "Persepolis" em va ENCANTAR. També la recomano moltíssim!

      Elimina