dimecres, 21 d’octubre de 2015

Familiar

Si sou d'aquells lectors a qui tant els fa acabar d'entendre què o com ha passat el que heu llegit, aquesta novel·la és, sens dubte, per a vosaltres.

El punt de partida de "Familiar" em va atraure moltíssim: una dona que tornant en cotxe d'un viatge, es troba sumida en una vida que és la seva, però no és igual que la vida que ella coneix. Igual, però diferent. Ho vaig trobar xocant i perturbador.

La posada en escena no pot ser més absorbent i vaig començar la novel·la avançant a molt bon ritme, passant pàgines sense poder aturar-me. Però va arribar un punt en què el llibre no m'estava portant enlloc. Més enllà de l'idioma (me l'he llegit en anglès ja que feia un temps que el tenia a la llista de Vull llegir i no sortia en català), no entenia les motivacions del personatge ni per què prenia unes decisions i no unes altres, per acabar en un final que m'ha fet aixecar les celles per com d'incomprensible em resultava.

Resumint, diré que no he pogut desenganxar-me de les pàgines fins al final, buscant una resolució que -tal com entenc jo això de les històries- no ha arribat, ara bé, sí que és cert que durant la lectura, en nombroses ocasions he tingut la sospita que acabaria decepcionada.

En fi, aquesta vegada no l'he encertat amb la tria i era d'esperar veient que, darrerament, portava encadenant moltes lectures interessants. Estadística pura.

El llibre és: Familiar. Lennon, J. Robert. 225 p. Serpent's tail. Londres, 2013. ISBN 1846689473.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada