dilluns, 30 de novembre de 2015

Autopsia de la novela negra

No sóc de llegir en paral·lel; no tinc les habilitats que calen. De seguida se m'entortolliguen les trames i al final no sé quin personatge toca. Així que, quan ho faig, he de triar molt bé els llibres. Ara que llegeixo un llibre de contes de detectius victorians, vaig pensar que aquest manual no m'enredaria gaire i he de reconèixer que he pogut llegir-lo sense més problemes.

Víctor Bolívar fa una proposta entretinguda, una barreja de manual pràctic de conceptes que intervenen en les trames del gènere i de relat que vertebra els temes que vol anar tractant.

Certament,la barreja podria donar molt de joc si no fos que de vegades la part de ficció del manual queda massa al servei de la part teòrica i l'argument es vincla massa d'acord amb els conceptes que els lectors hem d'aprendre.

No obstant, a mi m'ha entretingut i m'ha mantingut prou l'interès com per anar seguint avançant. El que és clar és que cal estar interessat, d'entrada, pel gènere i pel procés d'escriptura. I jo, que darrerament estic que em pujo per les parets de les ganes d'escriure que tinc, estava doblement motivada per a la lectura.

El llibre és: Autopsia de la novela negra. Bolívar Galiano, Víctor. 238 pàg. Editorial Berenice. Córdoba, 2007. ISBN: 9788496756267.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada