diumenge, 8 de novembre de 2015

Todo lo que sé sobre novela negra

Que de novel·la negra la P.D. James en sap un munt està més enllà de cap dubte. Amb més d'una vintena de títols al sac, i una pila de lectors és considerada una de les grans autores del gènere.

Així doncs, el títol d'aquest assaig sobre la història de la novel·la negra deu ser ben encertat. Realment hi ha molta teca en aquestes pàgines, però potser no del tipus de teca que jo esperava. Per ser justos, aquest llibre ha tingut la mala sort d'anar a caure a les meves mans després de la lectura del Cabré i he de reconèixer que poques coses haguessin pogut aguantar la transició entre "Les incerteses" i una altra cosa.

Dit això, cal reconèixer la quantitat de títols, autors i reflexions que P.D. James va abocar en aquestes pàgines i es podria considerar una mena d'atles de lectures imprescindibles dins del gènere. No obstant això, alguns capítols m'han fet pensar que acabaria deixant-lo a mitges.

Finalment no ha estat així i l'he acabat, empesa per la revifada que m'ha suposat tot un capítol de curiositats sobre l'Agatha Christie, però si bé jo esperava una mena de reflexió sobre com encarava l'escriptura l'autora, m'he trobat amb una Wikipedia d'autors que, si bé no m'ha desagradat del tot, no m'ha interessat en la mesura que esperava.

El llibre és: Todo lo que sé sobre novela negra. James, P.D. 208 pàg. Ediciones B. Barcelona, 2010. ISBN: 978-84-666-4442-6.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada