diumenge, 3 de gener de 2016

La luz que no puedes ver

Hagués estat, sens dubte, un dels meus preferits del 2015 si no hagués estat que Simcity es va creuar al meu camí i em va apartar de la lectura nocturna d'abans d'anar a dormir. Total, que serà un dels meus favorits del 2016.

No sé què va ser que em va empènyer a triar aquesta lectura. D'entrada, que sigui un Premi Pulitzer no és garantia de res i que sigui una història sobre la Segona Guerra Mundial podria haver-me fet mandra fins i tot.

Però "La luz que no puedes ver" resulta ser una història sobre molt més que la guerra, i la seva lectura et condueix a través de tantes sensacions, sentiments i patiments que ben bé mereixia un premi.

A través de la vida de la Marie-Laure, una noia francesa cega, i el Werner un adolescent orfe alemany, Anthony Doerr ens condueix a la darrera nit abans de l'alliberament de la ciutat de Saint Malo durant la Segona Guerra Mundial.

L'estructura, en petits mini capítols que alternen la vida d'una i altre, et fan avançar en la història sense adonar-te'n, amb un estil àgil i ple d'imatges molt suggerents que fins i tot aconsegueixen que "vegis" la ciutat que "veu" la Marie-Laure.

Encara no l'havia acabat, que ja havia recomanat molt aquesta novel·la. Un cop acabada, encara la recomano més.

El llibre és: La luz que no puedes ver. Doerr, Anthony. Trad. Carmen Cáceres y Andrés Barba. 550 pàg. Suma de Letras. Barcelona, 2015. ISBN: 9788483659267.

4 comentaris:

  1. L'he vist a les llibreries aquesta novel.la, i ja havia atret la meva curiositat, però ara que la recomanes, l'apunte per llegir!! Saludets

    ResponElimina
  2. Espero que t'agradi tant com a mi!

    ResponElimina
  3. Aquest és un dels meus pendents.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs no te'l deixis perdre. Val molt la pena.

      Elimina